Gondolom a többesszámmal nekem is utalsz, közben én azt amit írtál szerintem nem is sugalltam.
A diploma egyátalán nem garancia a tudásra.
Egy vicc is eszembe jut ami több értelmű...
Frissen diplomázott ember első munkahelyén kezdene. A főnök meg is adja az első feladatát: söpörje ki a helységet.
- elnézést főnök, nekem diplomám van
- vagy úgy, várjon megmutatom, hogy kell...
Ha most Te mint cég vezetője... vagy legyél épp egy HR-es helyében és kicsit vigyük lentebb a "papírokat"
Adott mondjuk egy 8 általánost végzett, aki nem akart továbbtanulni középiskolába, mert feleslegesnek gondolta azt a 4 évet -mai állapotokban talán még igaza is lenne-.
Adott egy érettségizett. Nem keverném össze a tudás szinteket, mert aki 8 általános után kezdett el tanulni előnyben van ahhoz képest mint aki 4 évvel később kezdene hozzá. S azt sem venném figyelemben, hogy tanulmányai mellett esetleg mindkettő fejlődhetett. Kissebbségi kérdést sem keverném ebbe bele
Te hogyan választanál közöttük?
Miután volt pár gondolatod... szorozd be a jelentkezők számát 50 ált isk - 50 érettségizett jelentkezővel. Kire mennyi időt fordítanál, ha neked 1 ember kell (ha érettségizettből van 50 akkor mennyi energiát fordítanál arra, akinek nincs...)
Amúgy meg ahogy megfigyeltem, az általánosban fogják a kezed, középiskolában "vezetgetnek", felsőoktatásban elvárják hogy magad jöjj rá és járj utána.
Azok akik nem diplomások mégis jó informatikusok... általában azok is a felsőoktatási elvek alapján fejlesztik magukat, csak lemaradnak a sz*pás vizsgák, prezentációk, hülyeségek, csapatmunka kérdéseiről, amit felsőoktatásban több kevesebb sikerrel kap az ember.
Attól, hogy középiskolában van valakinek számtech órája nem egyenes út a rendszermérnökhöz. Az pedig hogy felsőoktatásban van programozás elmélet vagy C stb. Attól még nem lesz jó fejlesztő.
Sajnos a diplomások többsége túl a nem diplomások sokszor alul becsülik magukat az álláspiac pedig összeugrasztja őket, hogy uralkodhasson felettük.
Üdv:
Csabka