Be kell állni a pult tulsó oldalára, és rájön az ember, hogy nem is olyan egyszerű a dolog, mint elsőre tűnik, és miért történtek úgy a dolgok, ahogy... Azt neked kell mérlegelni, hogy mennyire jön be a hely, megfelel-e számodra, vagy nem, mész máshova, vagy elfogadod az írott és íratlan szabályokat is... Személyes tapasztalat, hogy sokan nem nagyon foglalkoznak pl. a nyitvatartással... Gondolom ki volt/van téve a bejárat körül, csak nem vettétek észre, nem foglalkoztatok vele... Sokan azt hiszik, záróra előtt fél óra, órával beesnek, és majd miattuk a személyzet hajnalig marad (miközben a napi 10-12 órás nyitvatartás mellett is van/lehet akár 4-8 órás "pangás" is), a tulaj meg a jó hírnévre való tekintettel eltekint a későn beeső vendégeken megkeresett (majd a túlóra miatt el is bukott) haszontól... Hát, ez nem mindenhol így működik, persze van az a pénz, amiért bárki nyitva marad, de ezt hajlandóak lennétek, lettetek volna megfizetni? A bevételt, nyereséget nyitvatartási időben kell megkeresni... Valószínűleg a pincér korábban már párszor megtette, hogy a vendéget tájékoztatta a közelgő záróráról, csak erre a legtöbben (pláne az erős karakterűek közül) nem épp pozitívan reagálnak, vagy csak szimplán a borravalóval (illetve annak "elfelejtésével") honorálják a figyelmeztetést, esetleg elüldögélnek az asztalon levő ételek, italok mellett. A pincér csak akkor zárja le a számlát előzetes jelzés nélkül, ha már záróra van, és a vendég ezt nem hajlandó észrevenni, elfogadni, és kérni a számlát... Ha egy étterem este 23-kor zárni szeretne, akkor 22-22:30-tól már nem nagyon szabad ételrendelést felvennie, max az egyszerűbb, gyorsan elkészíthetőeket, a desszerteket, és a "gyorsan" fogyaszthatóakat...
Tény és való, hogy a blokk tekintetében is fejlődni kellene, a rendelés tételes elszámolása alap dolog... Bár nemtom mit fogyasztottatok, és pontosan hányan (6-7?) voltatok, de 11600 nem tűnik soknak 4 felnőtt, és a 2 később érkező esetén (gondolom leves, desszert, és "főétel", italfogyasztás is volt)... Szép, és jó dolog a bontott számla, de a pincér azért tart egy kicsit ettől, mert ha van egy tétel, aminek "nincs meg a gazdája" (tökmindegy, hogy miért, lehet szimplán csak elfelejtette a vendég, esetleg az asszony, férj, gyerek rendelte, fogyasztotta ...), akkor azt jó esetben a pincér a saját pénzéből (borravalóból,standpénzből) kell fedezze a tulaj felé... Esetleg olyat is felszámoltak nektek, amit nem is rendeltetek, fogyasztottatok, bár ez talán nem jellemző. Esetleg a Tulaj adta ki utasításként, hogy egybe kell beütni a dolgokat, hála a törvénykövető és együttműködö ellenőrzési szerveknek, előírásoknak,... Tegyük fel, hogy összesen 8 ugyanolyan italt fogyasztottatok, és a bontás után egynek nincs meg a "gazdája", kitől kérje a pincér az összeget? Ha mondjuk 1 asztalt nem csak 1 pincér kezel, mégcsak nem is emlékezhet rá, hogy hova mit vitt..., és nem csak 1 asztal, vendég van /pincér/nap, szóval... Hidd el, ezek megtörtént és gyakori esetek... Egy jó éttermi szoftver persze nagy segítség lehet, gondolom ilyen nem volt, hisz akkor a bontást akár utólag is könnyedén meg lehetett volna ejteni. Gondolom a fecni, amire a pincér felvette a rendelést meg már a kukában landolt, amint a blokk elkészült ...
Nem azt mondom, hogy az étterem és a személyzet hibátlan, és tökéletes, sőt... De a vendégek is nagyon sokfélék...
Én a helyedben kértem volna az étlapot, és magam bontottam (ellenőriztem) volna a számlát. Tudom, ez ciki, és nem a vendég dolga, de talán tanult volna belőle a pincér, és legközelebb már ez is ment volna flottul, valamint megkapnád, megkaptad volna a neked járó és általad elvárt figyelmet, tiszteletet, kiszolgálást... Ott és akkor kellett volna hívni az üzletvezetőt, konyhafőnököt, vagy valakit, aki legalább foglalkozott volna a problémáiddal... A borravaló ugrott, vagy csak az előzmények következményeképp csökkentettétek az összeget?