( tombenko | 2009. 03. 22., v – 10:19 )

Amikor viszont már sokadszorra hallom, hogy milyen jó nekem, egész nyáron nem kell dolgoznom, kicsit felmegy bennem a pumpa. Valahogy mindenkinek az a fixa ideája, hogy a pedagógus nyáron csak henyél, ami nagyon nem így van (általában). Mi például nyáron pótoljuk be az iskolaévben elmaradt házimunkákat, ami nem kevés, enekm elhiheted... Azért a többi szakam idegeiről csak annyit: Mit tesz a pék, a buszsofőr, a kocsmáros vagy a villanyszerelő, ha az ember folyamatosan zavarja a munkája végzésében? Mert én maximum kókadtan mosolyogva várhatom, hátha abbahagyja.
A tantárgy valóban elég ritkán változik, ellenben a gyerekanyag. Tudod, nekem a munkatárgyam nem a könyv, hanem a gyerek. Most gondold el (hogy az informatikánál maradjunk), ha neked a szerveredet folyamatosan üzemben kellene tartanod, de
a; Az áramellátás folyamatosan cserélődik, hol 110/60, hol 230/50. Ráadásul teljesen véletlenszerű időközönként.
b; Semmilyen lehetőséged nincs a gép belső szerkezetének közvetlen vizsgálatára. Csak az egyes szoftverekre adott válaszreakciókból következtethetsz rá.
c; Röptében, ott helyben kell megírnod a kernelhez az összes szükséges szoftvert. A kernel adott, de zárt kódú.
d; A lefordított szoftvert eltávolítani nem tudod, legfeljebb egy másikkal megkerülni, de bármikor előugorhat így is.
e; És most képzeld el, hogy nem egy, hanem 30 szervered van, mindegyik valamiben különbözik a többitől, de nem tudni, miben, viszont egymásra valamilyen módon hatásssal vannak. Mindegyiket folyamatosan topon kell tartani, a szofvereket mindegyikhez egyszerre készíteni, hogy egyszerre fussanak, stb...
Nem azért, nem nézek én le egy munkát sem, de azért elvárom, hogy az enyémet se nézze le senki.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel