( penztar | 2009. 03. 11., sze – 10:42 )

Hello!
Szerintem ezt a számla nyomtatási dolgot egy kicsit mindenki félre értelemezi. számla újbóli nyomtatása nem tiltott sőt. Arról van szó ,hogy eredeti példányban csak egyszer lehet nyomtatni. Minden újbóli nyomtatásnál fel kell tüntetni rajta ,hogy az eredetivel megegyező másolatról van szó. Szerintem ezt viszonylag egyszerűen lehet kezelni pl. egy jelzőbit segítségével. Az összes számlát meg szerintem fölösleges pdf-ben tárolni. Elég ha csak egy adatbázisba egy egy számla adatai megvannak és ezekből az adatokból rekonstruálható legyen a számla.Persze az elektronikus számlánál más a helyzet én elsősorban a papír alapú dolgokról beszélek.A bizonylatok sorszámozása meg minden típusú bizonylatnál kötelező külön-külön sorszámmal ellátni.Ja és még egy dolog. Én úgy tudom,hogy a program minden indításakor meg kell győzödni,hogy a bizonylatok sorszámozása folyamatos és ugrás nélküli. Ha nem így van akkor a programmal nem lehet számlázni amíg az adatbázis nincs megjavítva.
A pénztárgéppel való összekötést meg mindenki túl szokta egy kicsit misztifikálni.Ha a pc vezérli a számlázást akkor a pénztárgépet és a szoftvert is egy egységként kell az adóhivatalnál engedélyezni és továbbiakban csak abban a kiépítésben lehet használni.
Viszont ha az eladási folyamatot a pénztárgépen kezdjük és fejezzük be akkor a számlázó vagy készletező programot nem kell engedélyeztetni.A pénztárgépnek meg alapból kell apeh engedély hogy nyugta adásra lehessen használni.
Üdv.