( Mico | 2008. 02. 19., k – 09:33 )

Én több problémát is látok.

1) Felmerül a kérdés, hogy mi a státusza ennek a paypal-izének, tehát kiállítod a vásárlónak a számlát, mint bankkártyás fizetés (ugye? hisz nem kp, nem átutalás), de a pénzt majd egy olyan helyről kapod összesítve, ami nem bank, egy nagyon aranyos html táblázaton kívül másfajta igazolást nem tud számodra (ill. az APEH számára) prezentálni. _Lehet_, hogy tőlünk nyugatra ez tisztázott, nálunk nem.

2) Lehet, hogy kényelmes használni ezeket a dolgokat, de üzletelni ezekkel a cégekkel borzalmas. Az Adwords (akiknek nem kevés pénzt fizetünk) minden hónapban hibás azonosítóval terheli be az összeget, pontosabban a foglalás és a terhelés két külön azonosítóval érkezik, így gyk. a foglalás hetekig tartásban marad, ha meg épp nincs akkora összeg a kártyaszámlán a terhelés idején, akkor rögtön lekapcsolják a hirdetéseinket. Beszélni a céggel nem lehet (éljen a webkettő!), szerintük a probléma nem létezik, a bank szerint igen, minden egyes esetnél kvázi hivatalból indul az eljárás bankkártyával való visszaélés miatt, a google-t nem érdekli. Ilyen előzmények után meggondolnám, hogy a nem sokkal jobb hírnevű paypal-ra mit bízok.

3) Közeli ismerőseim egy népszerűvé vált terméküket paypal-on keresztül árulták. Miután 1, azaz 1 db "szerintük gyanús" vásárló (részletek nuku) miatt hónapokig tartottak vissza több tízezer dollárt, és őket is bűnözőknt kezelték, átmentek máshova. (Ilyet magyar bank nem csinál meg veled, legyen akármennyire is ronda a bankkártyás felület weblapja.)

4) Az amerikaiak, ha lehet, szívesebben fizetnek másképp, mert rossz híre van. Túl sok esetben kell válaszolniuk kérdésekre, pl. hogy létező személyek és tényleg ők azok. Mert a Paypal szinte semmi kockázatot nem vállal, ahhoz képest viszont magasak a tranzakciós díjak.