( mraacz | 2025. 10. 12., v – 14:42 )

Az a baj, hogy a nyugati világ ~800 milliós lakosságában ~350-450 millió többé-kevésbé konzervatív minden ilyen témában, az, hogy te épp az elektromos autótól ideológialag nem határolódsz el, az részletkérdés van rajtad kívül ~500 millió, aki igen, és és ezért nem piac a gyártóknak. Minek innováljanak, ha nincs rá kereslet?

Mit jelent az a szó, hogy "kereslet", te gyengeelméjű? A keresletet nem a hozzád hasonló zöld idióták teremtik meg majd népnevelő táborokban, hanem a kereslet akkor jelenik meg, ha a produktum eladható. Most is van kereslet 1000 km hatótávolságú, 15 perc alatt feltölthető EV autókra, amelyek ára 15 MFt alatt marad, csak nincsen ilyen autó. Van viszont robbanómotoros jármű hasonló képességekkel, bőven. Az emberek nem az elektronikus autótól határolódnak el, hanem roppant konzervatív módon megnézik, hogy mire adják a pénzüket és ha nem elég nekik az elektromos autók ár/szoilgáltatás aránya, akkor szarnak arra, hogy szerinted ideológiailag mi lenne a helyes. A "környezettudatos vásárló" már eleve egy agybaj, mint ahogy az egész népnevelő fajtád is, ahogy fordítva ültök a lovon. 

Mellesleg az sem igaz, hogy Kínában nagyon meg kellene erőszakolni a népességet az környezet szempontjából kedvező technológiák miatt. Egyszerűen arról van szó, hogy a központ által meghatározott prioritásokhoz piaci eszközöket rendelnek. Azaz először hitelekkel, állami pénzzel, szigorú versenyben megteremtik a villamos robogó gyártást, európai ésszel fel nem fogható sorozat méretekkel, a belső piacra, majd betiltják a benzines robogókat a városokban, amiket egyébként már a kutya se vesz meg, mert az áruk magasabb, a fenntartásuk meg drágább, mint az elektromos robogóké. Ja, kurvára megerőszakolják a népet Kínában, persze. Európában a sötétzöld idiotizmus pont fordítva erőszakol: először határoznak arról, hogy be kell tiltani a robbanómotoros autók gyártását, majd utána vakarják a fejüket, amikor többek között épp ennek a tilalomnak a következtében az európai autóipar nem képes saját magának megteremteni azokat a K/F forrásokat, amelyek szükségesek lennének egy egyébként valóban égetően fontos termékcsoport kifejlesztéséhez. Ez annak a tipikus ideológiai megközelítésnek a következménye, amely porig rombolta a német atomerőműveket, tönkretette a német energiatermelés szerkezetét és - nem mellesleg - lelkesen lemondott az olcsó gázról, mert a drága gáz szerinte kisebb függőséget okoz. Konzervatív szemlélet... édes faszom.