Szinte semmi, mindenki pixmapbe renderel mindent saját megoldással (legyen az cairo, skia vagy bármi más), több okból is. Az egyik ilyen a GPU gyorsítás. Nem kell várni arra, hogy az Xorg implementációba bekerüljön az, hogy Vulkannal van rendereltetve a tartalom, lehet az Xorgtól függetlenül haladni. A Skia használja szépen a maga Vulkan backendjét, villámgyors a rendering, az Xorg dolga meg nem más, mint pixmapek kirajzolása.
Másrészt az X11-ben lévő primitívek specifikációja megmaradt az 1980-as évek grafikai képességeinél, egész egyszerűen a primitívek nem tudnak olyan sokat mindent, mint amire szükség lehet. Például subpixel kezelést, vagy fejlett színkezelést, urambocsá nem RGB színtérben.
De hát normális esetben meg Unix filozófia szerint is elválasztódik a display szerver működés (hogyan van meghajtva a grafikus hardver és hogyan jelennek meg rajta pixmapek) és minden más (hogyan áll elő az, hogy mi van a pixmapen).