( adhocsupport | 2025. 07. 10., cs – 07:20 )

SOKAN ÍRJÁTOK, HOGY A KÁROSULT A HIBÁS. OKÉ: AZTÁN LETILTJÁK KÁRTYÁJÁT, LECSERÉLIK FELHASZNÁLÓ NEVÉT ÉS...

UPSZ..jön egy ilyenből néhány tucat és felteszed a kérdést: hogyan is?   Olvasd végig, érdemes! 

Most akkor ki a hibás? 

A 2025. márciustól ÉLŐ ügyek óta,  MAI napig vannak ÚJ károsultak.

TEHÁT: mi is történik akkor ?  

Mert ugyebár, ha lecserélték a felhasználói nevét és jelszavát IS, akkor ez hogyan fordulhat elő? 

Ezt a károsulti beszámolót anonimizáltuk, érthető, 70 éves pedagógus asszony írása: 

Ügyfélbeszámoló – (ANONIMIZALTUK) -  2025 -sértett: 70 éves -saját maga által írt levél 

2025. április 21-én, kétfaktoros hitelesítés nélkül, mindössze 7 perc alatt 8 külön utalást hajtottak végre a netbankomon keresztül ugyanarra a számlaszámra, összesen 988 185 Ft értékben.

Egyik tranzakció során sem érkezett egyszer használatos kód. Az utolsó utalás már nem teljesült, valószínűleg a számlán maradt alacsony egyenleg miatt.

Az utalások után 4 perccel a bank egy SMS-t küldött, amelyben arra kértek, hogy hívjam őket gyanús tranzakció miatt – de a kérdés számomra az: miért nem ők hívtak azonnal?

Miért nem blokkolta a rendszer a szokatlan tranzakciós mintázatot?

Kb. egy órával később olvastam el az SMS-t, és azonnal hívtam a bankot. Az ügyintéző szerint még visszahívható lehet az összeg, mert „zöldet mutat a rendszer”.

Közel 36 perces adategyeztetés és panaszfelvétel következett, de végül nem sikerült visszahívni a pénzt. A netbank- és kártyaszolgáltatásaimat letiltották. Ugyanezen a napon rendőrségi feljelentést is tettem.

Feltűnő volt számomra az is, hogy a bank nem küldte meg az áprilisi számlakivonatomat, miközben a márciusi és májusi kivonatok megérkeztek.

Ezt követően új felhasználónevet és jelszót igényeltem az ANONIM-i fiókban, de a mai napig nem használtam az új belépési adatokat.

Mivel nyugdíjasként tovább dolgozom, május 9-én érkezett meg a fizetésem. Már május 10-én este két újabb próbálkozás történt, ezért ismételten le kellett tiltatnom a netbankot.

Máj. 11-én újabb öt kísérlet történt, ezúttal az alkalmazás újratelepítésére. (A netbank ekkor le volt tiltva.)

A bank előző válasza szerint az április 21-i támadás során már megtörtént az alkalmazástelepítés — ha ez igaz, miért akarták most újra? Ismét panaszt tettem és újabb rendőrségi feljelentést nyújtottam be.

A bank válasza szerint nem történt semmilyen gyanús aktivitás, noha az SMS-ek, képernyőmentések és ügyintézői visszajelzések mást mutatnak.

Június 10-én újabb három SMS-t kaptam újabb kísérletekről — annak ellenére, hogy tudomásom szerint a netbank zárolt állapotban volt.

Kértem a bank munkatársát, hogy blokkolja az SMS küldést, de azt a választ kaptam, hogy erre nincs lehetőség, csak panaszrögzítésre.

Este 20:30-kor érkezett a harmadik SMS, és a banki munkatárs is megerősítette: valóban történt újabb próbálkozás.

Azt tanácsolta, hogy véglegesen töröljem a netbank szolgáltatásomat. Ezt másnap meg is tettem — azóta nem történt újabb támadás.

Fontosnak tartom megjegyezni: az adathalász támadások minden esetben a fizetésem érkezését követő napon történtek (10-11-e körül).

Köszönöm, hogy foglalkoznak az ügyemmel.
Üdvözlettel,
FANTÁZIA NÉV