SOKAN ÍRJÁTOK, HOGY A KÁROSULT A HIBÁS. OKÉ: AZTÁN LETILTJÁK KÁRTYÁJÁT, LECSERÉLIK FELHASZNÁLÓ NEVÉT ÉS...
UPSZ..jön egy ilyenből néhány tucat és felteszed a kérdést: hogyan is? Olvasd végig, érdemes!
Most akkor ki a hibás?
A 2025. márciustól ÉLŐ ügyek óta, MAI napig vannak ÚJ károsultak.
TEHÁT: mi is történik akkor ?
Mert ugyebár, ha lecserélték a felhasználói nevét és jelszavát IS, akkor ez hogyan fordulhat elő?
Ezt a károsulti beszámolót anonimizáltuk, érthető, 70 éves pedagógus asszony írása:
Ügyfélbeszámoló – (ANONIMIZALTUK) - 2025 -sértett: 70 éves -saját maga által írt levél
2025. április 21-én, kétfaktoros hitelesítés nélkül, mindössze 7 perc alatt 8 külön utalást hajtottak végre a netbankomon keresztül ugyanarra a számlaszámra, összesen 988 185 Ft értékben.
Egyik tranzakció során sem érkezett egyszer használatos kód. Az utolsó utalás már nem teljesült, valószínűleg a számlán maradt alacsony egyenleg miatt.
Az utalások után 4 perccel a bank egy SMS-t küldött, amelyben arra kértek, hogy hívjam őket gyanús tranzakció miatt – de a kérdés számomra az: miért nem ők hívtak azonnal?
Miért nem blokkolta a rendszer a szokatlan tranzakciós mintázatot?
Kb. egy órával később olvastam el az SMS-t, és azonnal hívtam a bankot. Az ügyintéző szerint még visszahívható lehet az összeg, mert „zöldet mutat a rendszer”.
Közel 36 perces adategyeztetés és panaszfelvétel következett, de végül nem sikerült visszahívni a pénzt. A netbank- és kártyaszolgáltatásaimat letiltották. Ugyanezen a napon rendőrségi feljelentést is tettem.
Feltűnő volt számomra az is, hogy a bank nem küldte meg az áprilisi számlakivonatomat, miközben a márciusi és májusi kivonatok megérkeztek.
Ezt követően új felhasználónevet és jelszót igényeltem az ANONIM-i fiókban, de a mai napig nem használtam az új belépési adatokat.
Mivel nyugdíjasként tovább dolgozom, május 9-én érkezett meg a fizetésem. Már május 10-én este két újabb próbálkozás történt, ezért ismételten le kellett tiltatnom a netbankot.
Máj. 11-én újabb öt kísérlet történt, ezúttal az alkalmazás újratelepítésére. (A netbank ekkor le volt tiltva.)
A bank előző válasza szerint az április 21-i támadás során már megtörtént az alkalmazástelepítés — ha ez igaz, miért akarták most újra? Ismét panaszt tettem és újabb rendőrségi feljelentést nyújtottam be.
A bank válasza szerint nem történt semmilyen gyanús aktivitás, noha az SMS-ek, képernyőmentések és ügyintézői visszajelzések mást mutatnak.
Június 10-én újabb három SMS-t kaptam újabb kísérletekről — annak ellenére, hogy tudomásom szerint a netbank zárolt állapotban volt.
Kértem a bank munkatársát, hogy blokkolja az SMS küldést, de azt a választ kaptam, hogy erre nincs lehetőség, csak panaszrögzítésre.
Este 20:30-kor érkezett a harmadik SMS, és a banki munkatárs is megerősítette: valóban történt újabb próbálkozás.
Azt tanácsolta, hogy véglegesen töröljem a netbank szolgáltatásomat. Ezt másnap meg is tettem — azóta nem történt újabb támadás.
Fontosnak tartom megjegyezni: az adathalász támadások minden esetben a fizetésem érkezését követő napon történtek (10-11-e körül).
Köszönöm, hogy foglalkoznak az ügyemmel.
Üdvözlettel,
FANTÁZIA NÉV