"Nekem van egy olyan érzésem, h dirket tervezik olyanra a redőnyöket, h a gurtnicsere ne legyen triviális. Nem hiszem el, h megoldhatatatlan lenne, h bentről egy létra birtokában az egész művelet bárki által elvégezhető legyen, és az hogy mit kell csinálni első látásra egyértelmű legyen."
Az már nagyon régen volt, amikor a redőny az ablakkeret felett volt és a lakás felé volt egy az ablak teljes hosszában és a feltekert redőny magasságában egy szerelő doboztető.
Az újaknál már minden az ablakkereten kívül van a redőnytokban. Befele csak a grutni megy, amelyhez csak egy kicsivel nagyobb lyukat fúrnak, mint a gurtni.
"Nőgyógyász" módszerrel lenne csak megoldható belülről, mint szelepcsere a kipufogón keresztül.
Egyébként kintől egy létra birtokában az egész elvégezhető, minimális műszaki érzékkel. A redőnytok fedelét 2db csavar fogja, ezt kell eltávolítani, majd a fedelet megemelve kihúzni a tokból. Utána a teljes mechanikus rész hozzáférhető. A redőnyt le kell engedni. A régi gurtnit ki kell húzni. Egyszerűbb ha a végére ragasztja az ember az újat, mert akkor azzal be is húzza. Leengedett redőny tetejét általában acélszalaggal rögzítik a tengelyhez, ez ki kell pattintani, hogy a tengely egyszerűen forgatható legyen. Ezek után lecsévéled a régit (megszámolod mennyi fordulat) felcsévéled az újat (megszámolod mennyi fordulat). Visszapattintod az acél szalagokat. Visszateszed a redőnytok fedelét. Visszacsavarod a két csavart. Belül meg méretre vágod és visszafűzve rögzíted a gurtnit fékéhez.
Az egészben csak annyi a trükk, hogy le kell teljesen engedni a redőnyt. A régi gurtnit meg figyelni kell, hogy mennyi és milyen irányban lett felcsévélve illetve hogyan lett befűzve. Nincs mögötte összeesküvés.