A hitelességét nem vitatom. Helyes lett volna a médiára kivetett gagyi-adó, mert talán kevesebb figyelmet vont volna el a tanulástól a médiából ömlő szemét. Ezt a nyomás hatására végül visszavonták sajnos. A mobilok iskolából kitiltása is helyes döntés. Pedig, hogy tiltakozott a magyar oktatásért krokodilkönnyeket hullató hisztiellenzék. De az sajnos tény mindezen erőfeszítések ellenére, hogy a magyar közoktatás színvonala mára elérte a nyugat-európai dupla nullát. A követelményszintet is azért kell csökkenteni, mert hozzá kell igazítani a közoktatás valóságához. Matekból például már csak az egyenes egyenletét kell tudni gimiben. Ez a 90-es években még nem így volt. Fizika oktatása is romokban van, mert már tanár sincs. Aki képes megtanulni elfogadható szinten egy olyan nehéz tárgyat mint a fizika, az valószínűleg akkor sem állt tanárnak ha matek-fizika tanári szakot végzett. Ma ugyan kötelező bizonyos évnyi tanítás ha valaki államilag finanszírozott rendszerben végezte a tanári szakot, viszont így meg alig vannak fizika, kémia és keményebb szakokon hallgatók.
Az informatika tanárok versenyképtelenek, egy programozói állásnál vidám perceket szereznek már a hr-esnek is, mert még ő is többet tud a programozásról. Ilyen tanár vajon mint tud tanítani a középoktatásban? ELTE-IK próbálkozott tanári szakiránnyal programtervezőinformatikus, tehát alapvetően nem tanári szakon. Végül azért szüntették meg a T szakirányt, mert csak arra használták a hallgatók, hogy könnyített pályán tudják elvégezni a B szakirányt de eszük ágában nem volt diploma után tanárnak állni.
Azt gondolom, hogy a magyar kormányzat tényleg próbál megtenni mindent a közoktatás javításáért, de a régiós trendeken nem lehet változtatni.