( ggallo | 2024. 10. 24., cs – 10:08 )

Szerintem hagyjuk. Ha végig olvasod az összes hsz.-t, akkor kirajzolódik, hogy igazából nem a reklám targetálása a gond egyiküknél sem, ez csak az egyik gyakori indokuk a blokkolózásra (a targetálás pontatlansága), hanem egyáltalán nem akarnak semmilyen reklámot látni semennyi terjedelemben, és fizetni nem szeretnének ezért a reklám-mentességért.

Hajbazer le is írta (ebben a topikban, hadd ne keressem vissza a pontos helyét), hogy Ő nem célcsoportja egyetlen reklámnak sem, ezért blokkolózik. Fizetni meg nem fog elvből ilyenért (sem) az extraprofitmultinak. Ráadásul Magyarországon törvényes a magánmásolás (ami máig nem derült ki, hogyan jön a streaming ingyen nézéséhez vagy a csak ellenszolgáltatással nézhető YT esetében).

maganmasolasidij.hu oldal szerint:

A törvény rendelkezik az ún. magáncélú másolatkészítés szabad felhasználásáról. Ennek alapján egy természetes személy magáncélra a hangfelvételekről, filmekről és más művekről a szerzői jogosult engedélye nélkül másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja.

... Így például nem készíthető szabad másolat ... nem vehető fel a mű előadása ...

Szóval a YT-on pénzért _vagy_ reklámnézésért cserébe (tehát nincs olyan opciójuk, hogy nem is fizetsz és nem is nézel reklámot) lehet megtekinteni bármit (a mű előadását, merthogy a streaming előadás inkább mint állomány, mert a moziban sem csak az első vetítést nem veheted fel kamerával, hanem a századikat sem). Namost ezek szerint az, hogy nem fizet érte és a reklámot sem nézi meg, szerintük nem meríti ki a "jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja", tehát szerintük ezzel nem jutnak anyagi előnyhoz más, szabályos igénybe vevőhöz képest. Erre az a kifogásuk, hogy az úgy is csak elmaradt profit, sőt, elmaradt extraprofit, tehát teljesen jogszerű ennek a megszerzésében megakadályozni a szolgáltatót, és mi vagyunk a hülyék, hogy a profitmultit védjük és ezzel erősítjuk.

Ahogyan nem értik azt sem, hogy az a reklámozó kockázata, ha olyannak vetítik le a reklámot, akiből mégsem lesz ügyfél (régen, targetálás nélkül is mentek a reklámok, sokkal kisebb konverzióval, és úgy is megérte a hirdetőnek). Ugyan így a reklámozó kockázataként kell kezelni azt, ha lemegy a reklám ugyan, de nem nézem, mert az pont olyan, mintha nézném de nem lennék célcsoport, de nagyon nem olyan, mintha a lejátszását megakadályozom. Ez a reklámozó oldalon ki van számolva, meg van mérve mennyi reklám milyen konverzióval rendelkezik, és ennek arányában van befizetve X megjelenésre. De a blokkolózást megmagyarázni egynek tökéletes az, hogy megmentik ezzel a reklámozót a felesleges fizetéstől, miközben ez simán csak nem így van.

Ez nagyjából az a problémakör, mint a laposföld-hívők. Nem értik, hogy miről beszélünk és mi sem értjük, hogy ők miről beszélnek. Mind a két oldal azt állítja, Ő gondolja jól. Megoldhatatlan.
Én mondjuk elhiszem, hogy a Föld lapos, amint az első videót látom róla az űrállmásról videózva, hogy épp leesik valaki vagy valami a szélén, a semmibe, és ellebeg a végtelen űrbe. Onnantól nem lesz kétségem. :-D