Annyira azért nem is jó, mármint szabálykövető autósok részéről:
"Itt szeretnék másodperces szabályozással kiegészíteni a mostani KRESZ-t."
"„Az elöl haladó vészfékezése esetén is meglehessen állni” – így hangzik a javaslat a követési távolsághoz kapcsolódóan."
Alapvetően nem lenne gond ezzel, ha lenne megfelelő mérőműszer az autóban. Ahogy van sebességmérő és ez alapján tudható, hogy most a megengedett sebesség alatt vagy felett autózik valaki.
A követési távolság mérésére is kellene valami távolságmérő ami a távolságból és az aktuális sebességből kiszámolja, hogy mennyi "másodpercre" van az előtte haladó jármű. Ha tudod az időt, akkor számonkérhető ennek betartása is.
Hasonló segítség kellene a vészfékezésre is.
Ez utóbbi szabály viszont a büntető fékezők áldozataiból csinál elkövetőt. Ha előtted büntető fékeznek és ebből baleset lesz, akkor az lesz a hibás aki előtt büntető fékeztek, mert nem tartotta be követési távolság szabályt.
A követési távolság nem mindig tartható be. Előzéskor jóval közelebb szoktak szerintem menni ahhoz a járműhöz akit meg akarnak előzni, nem pedig ~50 méterrel korábban (90 km/h + 2mp szabály = 50m).
Előzés végén meg ha a megelőzöttet nem akarod követési távolság szabályszegését előidézni, akkor csak újabb 50m után sorolhatsz csak vissza, hogy neki is meglegyen a 2mp-es szabály.
Ez azt jelenti, hogy előzéskor legalább 100m + megelőzött jármű hossza időt kell a szembejövő sávban tölteni, a fentiek alapján.
Egy nyerges kamion kb 15m, vagyis kb 7db kamionnyi hossz alatt lehet megelőzni 90 km/h sebességnél egy suzukit, aki pl. 80 km/h halad. Ekkor a sebesség különbség 10 km/h vagyis az előzés kb. 36mp vesz igénybe. Szerintem senki sem előzött eddig így.
Ez jó vagy sem, döntse el mindenki.