( csardij | 2024. 09. 14., szo – 09:48 )

b+, oda van irva a cikkbe amit irtam, nem én találtam ki, hanem ez az autószerelő ember, de tessék beidézem neked:

Nagy András, a Teslákkal, hibrid Toyotákkal és Lexusokkal foglalkozó független szakszerviz tulajdonosa, egyben "Service technikusa" a cikk megjelenése után jelezte, hogy bár az Tesla-applikációban megjelent üzenetet idéztük, nem volt pontos a megfogalmazás. Az autóban izolációs hiba történt, ez okozta a leállást. "Ehhez kapcsolódóan az első motor hibariasztást adott és a két riasztás miatt az autó lekapcsolta a nagyfeszültségű rendszert és a kontaktorokat oldotta. Mivel nincs nagyfeszültségű támogatás így a 12 voltos (kis) akkumulátor lemerült, mert az MCU (autó fedélzeti számítógépe) mèg működött (fogyasztott). Ezért kellett cserélni a kicsi akkumulátort. A Tesla-szerviz egy nagyfeszültségű kábelt cserélt, amely ellátja a kabinfűtést és a klimakompreszort egyenárammal és a nagyfeszültségű akkumulátor alján fut végig az autó hátuljától az elejéig. A szóban forgó kábelen lévő szigetelés sérülhetett meg vagy öregedett meg. Ez vezetett az említett izolációs hibához. Leegyszerűsítve emiatt állt meg az autó" - mondta a szakember.