Megkezdődött a német autóipar haláltusája.
Olyanra készül a Volkswagen, ami még sosem történt a cég 87 éves történetében: költségcsökkentési okokból két németországi gyárát is bezárná, egy nagy autógyárat és egy alkatrészelőállító üzemet.
[...]
A 680 ezer embert alkalmazó Vokswagen - Németország legnagyobb ipari munkaadója - fel akarja függeszteni az 1994 óta érvényben lévő munkahelybiztonsági programját is, ami 2029-ig megakadályozta volna a leépítéseket azáltal, hogy a munkástanács egyetértéséhez kötötte azokat.
[...]
A cégvezetés a nehéz gazdasági környezettel, az új európai versenytársakkal és a zuhanó versenyképességgel magyarázza a tervet. A vállalat az elmúlt öt évben értékének közel egyharmadát veszítette el, amivel a legrosszaul szereplő európai autógyártónak számít.
Lehet lázadni a haladás ellen, de a vége az lesz, hogy a fejlett EU visszazuhan az fejletlen orosz gazdasági régió szintjére. Az USA meg mindent is visz.