A hidrogéncella nem képes annyi energiát előállítani amennyi az autó folyamatos üzeméhez szükséges
tehát kell bele egy puffer akksi.
Nem igaz, az üzemanyagcella lényege, hogy aksiként viselkedik, aminek a teljesítménye kb. a fele a hagyományos ólmos aksinak, ugyanakkor könnyebb és kevesebb helyet foglal.
Innentől kezdve ugyanaz mint az elektromos, csak jóval drágább és bonyolultabb is.
Nem igaz, mert még ha használnak is puffer aksit, az nagyságrendekkel kissebb, mint egy tisztán elektromos esetében. Emiatt SOKKAL olcsóbb, mert kevesebb ritka elemre van szükség a gyártásához.
A hidrogént el is lehetne égetni belső égésű motorban ez ugyanazokat a problémákat hordozza mint a gáz üzemű autók.
Nem igaz, mert hidrogénmeghajtású autók esetében elsősorban kerékagyba szerelt elektromos motorokat használnak, ahol nincs olyan durva hatásfokvesztés, mint a jelenlegi belső égésű motorokban.
Hatásfok 40% körül viszont a tiszta hidrogén hajtáshoz nem kellene kipufogó gáz után kezelés ami egyszerűbbé és olcsóbbá tenné a gyártást.
Nem teljesen igaz. A hatásfok 90% feletti már most IE4 besorolású motorok esetén, és hamarosan jönnek az IE5-ök. Az igaz, hogy 40%-os, de pláne 90% hatásfokú kerékagyba épített motort már most is remekül meghajt az üzemanyagcella.
Az a része is igaz, hogy nincs kipufogógáz, hisz a melléktermék víz, és hogy olcsóbb a gyártása is; viszont helytelenül használtad a feltételes módot, mert ez a gyakorlatban már alkalmazott realitás.
Például: The Quark Electric Drive 2.0 has a motor power density of 13 kW/kg and a motor efficiency of 98.5%. (nyilván kínai, GAC motor)
voltak ilyen autók valamiért nem lett tömegtermék.
Nem igaz, valójában sorozatgyártott tömegtermék már most is, a számuk pedig az elmúlt pár évben drasztikusan nőtt.
Leginkább Kínában nő a számuk (napota 15,000 darabot gyártottak 2023-ban), de az USA-ban és az EU-ban is folyamatos a növekedés (szemben az elektromos stagnál vagy csökken).
Az üzemanyagcellás autók piaca 2023-ban az USA-ban 973 millió dollár, EU-ban 2.52 milliárd dollár volt, Kínában 152.6 milliárd dollár, és mindhárom helyen legalább 300% növekedést prognosztizáltak az elkövetkező 5 évre. A legnagyobb növekedés Kínában várható, és a legtöbb technológiai újítás meg a jobbnál-jobb töltéssűrűségű cellák és a jobbnál-jobb hatásfokú motorok is onnan érkeznek. Kína köröket vert a világra hidrogénmeghajtás terén.