( pirate | 2024. 09. 02., h – 14:58 )

az elektrolízishez áram kell

Az rendben van, biztos lehet koltseghatekonyan csinalni, de elhiszem, hogy most 4x-5x dragabb. Ha az olaj miatt megeri furotornyokat telepiteni a tengerbe (nem kis koltseggel) akkor ide is lehet beruhazni egy napelem farmra vagy hasonlora.

  1. FCEV-nél (hidrogénes elektromos autó): áram->hidrogén->üzemanyagcella(FC)->áram->elektromos motor
  2. BEV (akkus elektromos autó): áram->elektromos motor

Ez rendben van, a BEV-nel kimaradt a litium akku (es a hozza tartozo koltsegek) ami az FCEV-nel mint üzemanyagcella(FC) szerepel. Az EV-nek azert van par hatranya (hideget nem birja, hosszu allasido utan kevesebbet megy, stb.), meg ezzel egyutt is jobban megeri ezekre fokuszalni?

En jobban orulnek ha parhuzamossan fejlesztenek mindharom kategoriat (benzines, EV es hidrogenes). Szerintem jelenleg a modern(!) benzinesek nem jellemzoen szennyezobbek mint a tobbi (a teljes ciklust nezve), ha majd nem fosszilis energiahordozokbol nyerjuk az elektromos aram nagy reszet akkor persze fordul a kocka.