Hátszél: BEV esetén van egy olyan előny, hogy konnektorok vannak a háztartásban, kevésbé jelentkezik a tyúk-tojás probléma, bár nyilván ott sem negligálható. Hidrogén esetén a tyúk-tojás sokkal jelentősebben jelentkezik, mert nemcsak az ellátó hálózat nincs meg, de maga az üzemanyag sincs, így nem meglepő, hogy sokkal nagyobb támogatás kell neki.
500 darab Mirai volt az olimpián - több mint amit Japánban összesen eladtak...
Ha megnézed az értékesítési adatokat (másik hozzászólásba be is tettem), azért 500-nál többet adtak el, bár nyilván kérdés, hogy mely időszakot nézzük, 2023-ban valóban nem.
Párizsi olimpiához: https://edition.cnn.com/2024/07/11/climate/toyota-mirai-paris-olympics-…
Azt továbbra is fenntartom, hogy nem hiába vannak még a próbálkozások, és nem l'art pour l'art.
Igen, egyelőre technikai kuriózum, olaszoknál volt valami teszt, hogy mennyivel gazdaságosabb volt az akkumulátoros busz. Viszont az akkumulátoros technológiánál nemcsak az akkumulátor a probléma (mérete, tömege), hanem a töltése is nagyobb elterjedtség esetén. Ezt nem én állítom, olvastam is róla. De persze lehet, hogy gyorsabban meg lesz oldva (lehetőség szerint minimális politikai/gazdasági függéssel), mint a hidrogén előállítása és terjesztése.
A magam részéről kíváncsi vagyok a BMW szeptember 5-i bejelentésére (egyes források szerint több típust is terveznek még ebben az évtizedben), hátha kiderül, mi alapján ennyire optimisták. Mert a 100 autós pilot egy klassz dolog, az technológiai kérdés, de a piacra lépés már komolyabb, Kaliforniához hasonló helyzet is előállhat. PR szempontból sem egy sikertörténet, ha néhány száz vagy ezer autó miatt hőbörögnek a vásárlók. Az elektromos eladások alapján nincsenek ráutalva ilyen kockázatra, legalábbis nem ez lenne a megoldás a kínaiak/Tesla ellen.