( bognarattila | 2024. 08. 30., p – 14:41 )

Érdekes a stílusod, ez alapján nem vagy alkalmas portásnak (se).

Őszintén nem értem ezt a nagy arcot: hiába vagy tájékozott, tudsz sokat, mindent nem tudsz, például látszólag bizonyos összefüggéseket meglátni vagy összefoglalni/megfogalmazni, egy kis alázat nem ártana. Én nem mélyültem el a témában, de egyes állításaid a kereső első találataival cáfolhatók, megkérdőjelezhetők, vegyipari és/vagy gépész diploma nélkül is.

Például:

Mit kellene írnom arra, hogy a Mirai eladáok bezuhantak 2018 után és összeomlottak idén?

A számok (forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai):

Year US Japan Global
2015 72 412 507
2016 1,034 950 2046
2017 1,838 768 2741
2018 1,700 583 2457
2019 1,502 662 2494
2020 499 789 1770
2021 2,629 2447 5918
2022 2,094 848 3924
2023 2,737 448 4023

2019-ben minimálisan nagyobb darabszám (növekedésről nem lehet beszélni, de bezuhanásról pláne nem).

2020-ra 30%-os csökkenés, majd jelentős növekedés, ennek valószínűleg az az oka, hogy 2021-ben jelent meg új típus (azaz 2020-ban kivárás), ha a két évet összeadom és átlagolom, jelentős növekedés olvasható ki.

Majd 2022 és 2023-ra visszaállt valamelyest az előző két év átlagához képest, de még így is jelentősen magasabb 2018-hoz képest (~60%-kal), bezuhanásról nem lehet beszélni. Való igaz, tündöklő történetről sem, de senki nem állított ilyet.

Eddig ott tartunk, hogy állításod első része ("eladások bezuhantak 2018 után") egyáltalán nem igaz, inkább növekedés történt.

 

Ami a második részt illeti, 2024-es adatokat csak USA-ra vonatkozóan találtam: https://www.goodcarbadcar.net/toyota-mirai-sales-figures-usa-canada-mon…

Ezt a táblázatot nem rakom be, lényeg, hogy a tavalyi 2737-hez képest július végéig csak 271-et adtak el.

Ez valóban gyászos, USA-ra vonatkozóan lehet összeomlásról beszélni, de a globális számokat nemcsak az USA adja (még ha jelentős, akár 50%+ is), elképzelhető, hogy bezuhanást nem lehet majd mondani, legfeljebb "csak" jelentős visszaesést (például ha globálisan lesz 2000 eladás, ami egyébként a 2018-as adattól nincs vészesen messze).

A Toyota még próbálkozik/próbálkozott az USA-ban ( https://fuelcellsworks.com/news/2024-toyota-mirai-receives-major-price-…), bár kétlem, sikerülne fordítani, gyaníthatóan megrendült a bizalom a H2 ellátásban, ez nehéz lesz.

Tehát állításod második fele ("eladások összeomlottak idén") ingatag lábakon áll.

 

Ami az összefüggéseket illeti: egy laikus számára a kijelentésed inkább általános/globális érdektelenségre utal (2018 óta zuhanó, majd összeomló értékesítés), holott ha lényegében csak vegetáló piacról is beszélünk, erről nincs szó, az USA összeomlást elsősorban a H2 ellátás problémája okozza (ennek a hátterében úgy tűnik, hogy a Shell áll: https://www.forbes.com/sites/gauravsharma/2024/02/11/californias-hydrog…). Persze, az autó és ellátás szorosan összefügg, ez a jelenség arra is rámutat, hogy milyen érzékeny a piac egyetlen szereplőre (ami az ellátási piac/technológia gyengeségét mutatja).

Ha érzékenyebb lennél a szakmaiságra, akkor azt írtad volna, hogy a jelentős piacot képviselő USA-ban a Mirai eladások összeomlottak idén H2 ellátási problémák miatt. De a megfogalmazásod inkább zöldséges/fodrász szintet képvisel. A stílusod is ahhoz tendál. Egyébként kár, mert nagyon pezsgő és érdekes beszélgetések is lehetnének a sajnos magamutogató, mindentistudó "diszkurzusok" helyett.