( _Franko_ | 2024. 08. 29., cs – 19:16 )

Én nem azt írom, hogy a hidrogén most vagy pl. 5 év múlva a jövő energiája lesz, mindössze Mindentistudó Franko állítása lepett meg, miszerint a Toyota kifarol a hidrogénből.

Amúgy onnan indultunk, hogy a BMW szériát fog gyártani és a Toyota is tolja a hidrogént és hype-hype-hype. Erre mondtam, hogy valóság meg az, hogy ezek a hajtások minden autógyárnak szimpla hobbiprojektek, kaptak rá innen-onnan pénzt, hozzátettek sajátot, hogy ki lehessen pipálni, hogy van, aztán ennyi.

Toyota benne se volt igazán, 10 év alatt gyártott kb. 100 millió autót és 22 ezer hidrogénhajtásút, ennek a felét 2018-ban. Az első EV autójukból az utóbbi 12 hónapban adtak el 19 ezret. A Mirai-t nem gyártják már egy ideje, hogy kellene ezt értelmezni, ha nem úgy, hogy kifarol a hidrogénhajtásból? A Mirai amúgy nem volt szar autó, teljesen jó autó volt, nem is az autóval van bajuk a tulajdonosoknak, hanem az egésszel körülötte, hogy drága, körülményes, problémás és kevés a töltőpont. A Toyota ezen már nem tud többet fejleszteni, van egy technikailag igen jó üzemanyagcella és a többi ugyanaz, mint ami EV autókban van. Mit kellene szerinted még fejleszteni a technológián az autógyáraknak?

Egyébként az autógyárak valószínűleg azért is foglalkoznak vele, mert melegen akarják tartani a vasat, ne akkor kelljen nekiállni, ha lenne valami áttörés az előállításban.

Ehhez képest az EV kapcsán kurvára bealudtak... :D

Ha nem lesz, akkor hobbi volt, az egyik Toyota cikkben írják, hogy a hidrogén alapú fejlesztés tanulságai máshol is használhatók.

Ez is egy kicsit eufemisztikus, van pár cég, akik nagyban tolják azt évek óta, amit a Toyota tapasztalatként levon egy marginális kis hidrogén projektjéből. A hidrogénhajtás hype csúcsa 5-6 éve volt, azóta csak hanyatlik, kifutnak a több éves projektek, aztán ennyi volt, gazdaságtalan, a piac kiárazta.