( bognarattila | 2024. 08. 29., cs – 18:24 )

Köszi a linkeket és információkat. Nem értem a statisztikát, mert regisztrációs grafikon alapján 2023-ban 273db. Ebből azt gondolnám, hogy a "AF Fleet (M1)"-ben esetleg forgalomból kivonás is van, de pl 2014: h2=10, 2015: h2=96, 2015 regisztráció: 72, holott Fleet(2014) + Registration(2015) >= Fleet(2015) kellene szerintem. De nincs különösebb jelentősége.

Az X5 esetleg azért a legnépszerűbb, mert 2023-ban indították a pilot flottát (ez is ellentmond annak, hogy nem regisztráltak h2 autót 2023-ban). Azt érdekes lenne látni, mi más került forgalomba, 273-79 = 194, azaz elég nagy szórásnak kell lennie, hogy 79-cel "nyerni" lehetett.

Én nem azt írom, hogy a hidrogén most vagy pl. 5 év múlva a jövő energiája lesz, mindössze Mindentistudó Franko állítása lepett meg, miszerint a Toyota kifarol a hidrogénből. Persze simán megtörténhetett volna, nem követem sem a h2 dolgokat, sem a Toyotát, de érdekesség szintjén felkeltette a figyelmemet, de a cikkek rácáfolnak az állítására.

Egyébként az autógyárak valószínűleg azért is foglalkoznak vele, mert melegen akarják tartani a vasat, ne akkor kelljen nekiállni, ha lenne valami áttörés az előállításban. Ha nem lesz, akkor hobbi volt, az egyik Toyota cikkben írják, hogy a hidrogén alapú fejlesztés tanulságai máshol is használhatók.

BMW: szerintem jó döntés részükről az X5, mivel a technológia drága, nem olyan fog hidrogéneset venni, aki spórolni akar, hanem akinek van pénze. Eleve drágább autó esetén arányaiban kisebb a technológiai költség. Akinek van pénze az nem kis autóba szeretne ülni, hanem nagyba, főleg ha látványos is lesz (megkülönböztető jegyek), az X5 erre alkalmas.