( nns | 2024. 08. 29., cs – 17:32 )

A hidrogén az iparban jó lesz de még ott sincs nagy áttörés pedig a zöld acélgyártás technológiája hidrogén alapú. (Lásd Dunaferr) Olyan cégnél dolgozom ahol van zöld hidrogén előállítás is kb a világ legolcsóbb áramából. Jelenleg nem igazán rentábilis és kicsi a kereslet rá. Talán a jövőben jó lesz. Neki sem álltunk amig nem jött meg az EUs pénz.

 

Nézd Németországot és a hidrogén szerepét a közlekedésben: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/transport-mode/road/germany

Jelenleg 2267 hidrogén üzemű autó van Németországban és közel 1.7 millió elektromos (BEV).

Konkrétan 2023-ban 1db hidrogénes autót sem vásároltak. 2024-ben meglódult több mint 100 db-al nőtt a számuk. (YTD) A H2 legnagyobb növekedése 2015-ben volt. (9 éve)

Ami meglepőbb, hogy a H2 kategóriában (Heavy Duty Trucks) sem kiemelkedő. 80db hidrogénes jármű van míg 6053 BEV. A H2 %-os növekedése meglódult idén, de nagyon alacsony a bázis.

Ráadásul alul árulkodó a statisztika mert a legkelendőbb FCEV a BMW X5 FCEV ami forgalomba lett ugyan helyezve de nem megvásárolható. (várjuk a szeptember 5.-i bejelentést)

Az infrastruktúra sem fejlődött nagyot. 2019-ben 76 hidrogén (2020-ban 83) töltőállomás 2024-re csak 113-ra nőtt. 2020-ról 2024-re az elektromos autó DC töltőállomások száma 5067-ről, 30659-re nőtt.