( _Franko_ | 2024. 08. 29., cs – 15:47 )

Még egy, ami alapján rosszul ítéled meg a helyzetet: https://pressroom.toyota.com/toyota-establishes-hydrogen-headquarters-t…

Hát, Kaliforniában kell is egy komplett csapat, akik lecsendesítik a class action perrel fenyegetőző Toyota Mirai tulajdonosokat, akiket a Toyota cserbenhagyott.

Amúgy meg benne van a cikk végén a lényeg: "Most recently, Toyota has demonstrated a non-automotive opportunity for hydrogen-powered fuel cell technology in stationary power generation. [...] The solution provided clean, quiet power that was proven to capably replace traditional diesel generators."

Erre teljesen fasza a hidrogén, csak ez teljesen más iparág.

Nem tudom, mit ír elő az EU, de gyanítom, te sem.

Voltam már EU-s K+F projektben, nagyjából kis szériás demót ír elő, ha nagyprojekt.

Gyanítom, hogy a BMW végzett felmérést a piaci potenciálról.

Én gyanítom, hogy elégették az EU pénzt, amit kaptak, megírták a kellő dokumentációt kilóra, a landing page szövegeket a cliffhanger fülszöveggel, hogy bármikor széria lehet és ennyi volt, megy a fiókba.

Ingyen pénz: azt az ingyen pénzt is eldöntik valahol, ahol eldöntik, ott is látják, hogy már jó ideje folyik a munka és nincs piaci eredmény, mégis allokálnak. Akkor biztos ott ülnek a nálad butábbak.

Dolgoztál már K+F projekten? Én most is azon dolgozom, eléggé kétesélyes, hogy termék lesz belőle vagy fiókba megy a végén. A K+F projektek nagy része fiókba kerül, általában az jön ki a végén, hogy technológiailag jó, de gazdaságilag reménytelen.

Valószínűleg bíznak abban, hogy sikerül előre lépni, ez is kicsit olyan kérdés, mint elektromos autóknál a töltés: mi legyen előbb, a töltőhálózat vagy a villanyautó.

Figyelj: a hidrogén ipar pontosan tudja, hogy a transportation iparág az lófasz se, a hidrogén egy csomó egyéb dologra kell, kikerülhetetlen, ezek a transportation projektek ilyen nagyon kicsi K+F projektek, lehet rajtuk lelkesedni, de tényleg közismerten gazdasági bukó mindegyik, amíg valami nagy fizikai felfedezés nem történik a hidrogén vízből való előállítása kapcsán.

Mindenesetre határozottan úgy tűnik a szemszögedből, hogy a buta emberek konkurálnak a világ különböző pontjain. Bezzeg te itthon tudod a Frankót...

Ó, nem buták, szereztek pénzt a hobbijukra és éveket játszanak a hobbiprojektjükkel, kockázatos sikerkritérium nélkül, mert minden adott, van 20+ éve hidrogén üzemanyagcella, bele kell tenni egy 10+ éve létező range extender felépítésű autóba az ICE helyére és dől a K+F pénz. Mi újdonság van a BMW megoldásában a Mirai megoldásához képest? Semmi. Azok buták, akik elhiszik, hogy ez majd megváltja a világot.