( bognarattila | 2024. 08. 29., cs – 15:21 )

mégcsak tervek sincsenek arra, hogy lesz bármi szériatermékük, mint a Mirai.

Ez nem azt jelenti, hogy kifelé megy, de elég bennfentes lehetsz, ha tudsz a terveikről. Még egy, ami alapján rosszul ítéled meg a helyzetet: https://pressroom.toyota.com/toyota-establishes-hydrogen-headquarters-t…

Nem tudom, mit ír elő az EU, de gyanítom, te sem.

Piaci alapon működő cég nem csinál olyat, hogy elviszi kis szériás demóig, aztán nézi meg, hogy vajon lesz-e rá vevő.

Senki nem írt ilyet. Gyanítom, hogy a BMW végzett felmérést a piaci potenciálról. Már csak azért is, mert ha csak EU előírás miatt csinálná és blama lesz (kereskedelmileg és/vagy műszakilag), az nem tesz jót a márka megítélésnek, felesleges kihívás elé állítaná a marketing csapatot. Arról nem beszélve, hogy második próbálkozás még nehezebb lenne. De majd kiderül.

Ingyen pénz: azt az ingyen pénzt is eldöntik valahol, ahol eldöntik, ott is látják, hogy már jó ideje folyik a munka és nincs piaci eredmény, mégis allokálnak. Akkor biztos ott ülnek a nálad butábbak.

Kia és Hyundai is dolgozik hidrogénen (https://www.ecoticias.com/en/hydrogen-engine-new-generation/969/)

Nem tudok áttörésről az előállítás kapcsán, de gyanítom, hogy nem az én tudásomtól függ, hogy ki milyen technológiát kutat/fejleszt. Valószínűleg bíznak abban, hogy sikerül előre lépni, ez is kicsit olyan kérdés, mint elektromos autóknál a töltés: mi legyen előbb, a töltőhálózat vagy a villanyautó. Hidrogén esetén sokkal több az új megoldandó kérdés (technológia), így az sem annyira meglepő, hogy tovább tart. A benzin/dízel motorok sem 5-10 év alatt fejlődtek mostani szintre.

Mindenesetre határozottan úgy tűnik a szemszögedből, hogy a buta emberek konkurálnak a világ különböző pontjain. Bezzeg te itthon tudod a Frankót...