( _Franko_ | 2024. 08. 29., cs – 12:59 )

Hidrogén: nem várok csodát, csak valamennyire követem a híreket, a hírek alapján nem kifulladóban van, hanem jönnek újdonságok.

A Toyota eladásai szerint kifulladóban van. A BMW-nek lehet ez egy kis mellékprojekt presztízs okokból, mert az éves 2,4 millió eladott autó mellé bőven elfér száz ilyen hidrogénhajtású demó autó, mert kísérleteznek vele. De semmilyen tervük nincs arra, hogy x év alatt y százaléka legyen hidrogénhajtású a legyártott autóiknak.

A BMW sorozatgyártású autó megjelenése kifejezetten előre mutató lépés.

Ha és amint. És hogy lesz ebből 10 éven belül népautó, ha mindig csak jövőre ígérik?

Például BMW esetén az egész M "család" túlmutat az észszerűségen, mégis jól fogy.

De erre az egész autóipar nem tud építeni. Az emberek többségének ésszerű autó kell.

De még mindig nem látom, hogy a Toyotára vonatkozó állításodat mire alapozod, az, hogy egy termék sikertelen lett nem feltétlenül jelenti a teljes technológia kukázását.

Egyszerűen az van, hogy drága. Hiába lenne a legfaszább technológia a legjobb autóban, ha minimum 2,5x annyiba kerül menni vele 100 kilométert, mint bármi mással, a piac kiárazza és pár szent őrültön kívül nem fogják venni. És nem látszik a fizikában az az áttörés, ami ezt a költséget csökkentené, sőt, az látszik, hogy az akkutechnológia fejlődik durván, 10 év alatt tizedébe kerül és háromszor annyi a kapacitása.