( ssikiss | 2024. 08. 29., cs – 11:52 )

Próbálom levezetni, hogy én mit gondolok az "eu autógyártók lemaradtak" témában. Szerintem nem technikai, elavultsági gond van.

Az európai gyártók sehonnan nem tudtak (eddig) olyan mértékű támogatást szerezni ami azt lehetővé tenné, hogy a kínaiakkal az ő árszintjükön versenyezzenek. Az európai melós annyiért nem dolgozik mint a kínai/filippinó vagyis - gazdaságilag megoldhatatlan a dolog. Innentől (egyelőre) nem is lehet az igazi versengés a fő stratégia.

Az egy másik "mese", hogy a piszkos libernyák németek kb ezért szippantják fel a sok bevándorlót - mert azok olcsóbban hajlandók dolgozni és még a szociális háló fenntartásával együtt is jól járnak - hosszú távon gondolom (népesség, nemzeti termék, stb). Mondjuk ezzel egy húron pendülünk velük, mert ha bejön a nagy magyar akkuprojekt akkor fog keveredni némi filippinó vér az ősmagyar génállományba is. ;D

Amit látunk a kínai vs többiek sztoriban az engem picit a Dacia (Skoda kezdete?) sztorira emlékeztet: gyártsunk olcsón, olcsó autót a népnek, ami nem sokkal "szarabb" mint az éppen legalsó szint. Viszik mint a cukrot, de versenyezni azóta is csak azok akarnak vele, akiknek amúgy is az olcsóság volt az egyik fő profiljuk és a többiek köszönik szépen jól el vannak kifinomultabbnak mondható modellekkel magasabb árszinten.

A védővám (?) a japánok ellen valamennyire működött kb 10 évvel ezelőttig, a kínaiakkal szerintem ugyanezt már nem lehet eljátszani, mert villámgyorsan "belföldre" telepítenek mindent ami kell. Nem irigylem "brüsszel" melóját, hogy a gazdasági közösség érdekeit hatékonyan megvalósítsa.