( _Franko_ | 2024. 08. 29., cs – 09:43 )

Ismerősöm BEV-vel közlekedik, maximális hatótávja viszonylag korlátozott, fő problémája az, hogy hiába tudna gyorsabb töltést az autója, lassan tölt. Ha többen vannak a több oszlopnál, még lassabban tölt.

Ilyen is van, nyilván vannak rosszabb ellátottságú töltőpontok.

Nem írom össze, mert nem tudom. A hidrogén modellje közelebb áll a mostani modellhez, a gyorsabb töltő képesség miatt sokkal kevesebb töltőpontra van szükség.

Az a sokkal kevesebb is lényegesen - nagyságrendekkel - több, mint amennyi van.

Nem tudom megítélni, a BMW biztos készített felmérést.

Kaptak egy valag K+F pénzt, csináltak belőle egy prototípust, aztán egy kis szériás sorozatot, amivel tudnak demózni és majd lesz valahogy. Vélhetően plusz nullás a dolog nekik, de nincs végiggondolva, hogy lehet felskálázni ezt ezerszeresére.

fuvarozásban vannak elvileg nagyobb hidrogén alapú próbálkozások, ha a fuvarozás miatt épül infrastruktúra, fejlődik technológia, akkor azt autókban is lehetne hasznosítani

Fuvarozásban és tömegközlekedésben is az a fő probléma az, hogy drágább és ezt tudják hidrogén berkekben is: https://www.hydrogeninsight.com/transport/real-world-figures-hydrogen-b…

Igen, az EU elaludt, bénázik, majd lesz valami. Politikailag nem gondolnám, hogy számunkra az lenne a megoldás, ha befeküdnénk Kínának, Magyarország önmagában ehhez nagyon kevés (nulla), így marad az EU, ami bénázásai ellenére is közelebb áll az elképzeléseimhez, így reménykedem, hogy sikerül kikerekíteniük valamit.

Nem kell befeküdni Kínának, de fel kellene pörgetni az olcsó EV tervezést-gyártást, mert amit a német autógyárak művelnek ezen a téren, az katasztrófa.

A hidrogén autók egy (rész)megoldás lehet erre a problémára, ez önmagában megér valamennyi próbálkozást, addig biztosan, amíg nem bizonyosodik be tutira, hogy teljesen esélytelen.

A hidrogén autózással továbbra is az a generális baj, hogy a szürke hidrogén nem csökkent emissziót, a kék hidrogénre nincs technológia, a zöld hidrogén meg kurva drága.

A másik probléma, hogy 10 éves távlatban nem opció az EV autókkal szemben, teljesen jó, hogy prototípusokkal elvan nagyobb cégeknél egy 20-40 fős csapat, nem sok vizet zavarnak, de az látszik, hogy 10 év alatt nem tudott felfutni a támogatások ellenére sem, közben az akkutechnológia annyit fejlődött, hogy háromszor annyi lett a Wh/kg és tized annyi az USD/kWh. A hidrogén 10 éve is éppen csak versenyképes volt, mostanra fizikai és mérnöki csoda kellene ahhoz, hogy a hidrogén bármennyire is elterjedjen az elkövetkező 10 évben, de ha EV-t se tudnak az európai gyárak gyártani, akkor hogy fognak tudni hidrogénhajtást gyártani?

Szóval röviden: csodát ne várj, nem fogja megváltani a világot, se megmenteni az európai autógyártást.