( bognarattila | 2024. 08. 29., cs – 09:08 )

Nincsenek erre utaló problémák.

Ismerősöm BEV-vel közlekedik, maximális hatótávja viszonylag korlátozott, fő problémája az, hogy hiába tudna gyorsabb töltést az autója, lassan tölt. Ha többen vannak a több oszlopnál, még lassabban tölt.

Hidrogénnel ennek a töredéke sincs meg és mégse írod össze, hogy mennyi költsége lesz.

Nem írom össze, mert nem tudom. A hidrogén modellje közelebb áll a mostani modellhez, a gyorsabb töltő képesség miatt sokkal kevesebb töltőpontra van szükség.

A jelenlegi árak mellett támogatás nélkül csak néhány szent őrült vesz ilyet.

Nem tudom megítélni, a BMW biztos készített felmérést.

Még nem vásárolható meg, 2026-ban lesz elvileg. Másfél hetes információ, a BMW Welt idengenvezetője mondta. Nyilván nem szentírás, bármi közbe jöhet, de ez alapján előre mennek, nem leállnak. Ehhez mérten logikus a Toyotás megállapodás is.

Én értem az érveidet (bár célszerű lenne a számaidat ellenőrizni a korábbiak alapján, de annyira nem érdekel, hogy időt fordítsak rá), de te azt nem érted látszólag, hogy valami miatt nem kevesen úgy látják, érdemes ebbe energiát fektetni. Én a laikus fejemmel kettő főbb szempontot látok:

  • fuvarozásban vannak elvileg nagyobb hidrogén alapú próbálkozások, ha a fuvarozás miatt épül infrastruktúra, fejlődik technológia, akkor azt autókban is lehetne hasznosítani
  • hatalom: te is elegánsan kritizáltad az EU-t a védővámmal, csak éppen azt hagytad ki, hogy a villanyautó piac hátterében ott van Kína, aki Putyinhoz képest látszólag értelmesebben felismerte, hogy napjainkban a világot nem nyersanyaggal és háborúval lehet elsősorban meghódítani, hanem gazdasággal. A gazdasági hatalomnak kiváló eszköze/része az autóipar, mert elég jelentős, ha be tudja előzni a nyugatot, akkor azzal hatalmas előnyre tud szert tenni, emiatt támogatja is keményen. Mindehhez kapóra jön számára, hogy az elektromos autó technológia viszonylag egyszerű a robbanó motorokhoz képest, ráadásul nyersanyaggal is tudnak diktálni. Igen, az EU elaludt, bénázik, majd lesz valami. Politikailag nem gondolnám, hogy számunkra az lenne a megoldás, ha befeküdnénk Kínának, Magyarország önmagában ehhez nagyon kevés (nulla), így marad az EU, ami bénázásai ellenére is közelebb áll az elképzeléseimhez, így reménykedem, hogy sikerül kikerekíteniük valamit. A hidrogén autók egy (rész)megoldás lehet erre a problémára, ez önmagában megér valamennyi próbálkozást, addig biztosan, amíg nem bizonyosodik be tutira, hogy teljesen esélytelen.