( _Franko_ | 2024. 08. 29., cs – 06:37 )

Ha annyira értelmetlennek tartanák, másra is el tudnák költeni, például olyanra, amiből hamarabb, több pénzt tudnak kivenni.

Amíg van K+F pénz, addig lesz K+F az adott területen. A K+F ilyen, hogy vagy kiesik belőle valami vagy nem és van ezer prototípus, aztán lehet, hogy kijön belőle valami termék vagy melléktermék, vagy nem. Többnyire a "vagy nem" ág szokott lenni, de előre nem lehet tudni K+F esetén. Amíg K+F és prototípus van csak, addig nagy csodát nem kell várni, a piac fogja eldönteni.

A fúziós erőművön is valószínűleg sok marha dolgozik már jó ideje.

A fúziós erőmű egy sokkal megtérülőbbnek és működőbbnek látszó dolog amúgy jelenleg.

Lehet, hogy a hidrogén zsákutca, de az is lehet, hogy 10 év múlva nemcsak az derül ki, hogy jó, hanem hogy az akkumulátoros villanyautó a zsákutca valójában, tetszőleges okból (annyira nem terjedt még el, hogy érettnek lehessen tekinteni a technológiát minden egyes vonatkozásával).

Továbbra se a technológia a probléma, mert futnak prototípusok már évek óta, hanem a gazdaságossága. Lehet, hogy kurva olcsó lesz a hidrogén (nem tűnik úgy), lehet, hogy az akku lesz kurva drága (nem tűnik úgy), de továbbra is ott egy fizikai limit, hogy a zöld hidrogén sun-to-wheel átlag 2,5x rosszabb, mint az akkumulátoros tárolás és továbbra se egyszerű hidrogén tankolni. Ha ugyanannyi kWh villamos energia áll rendelkezésre, akkor a hidrogénhajtás gazdaságtalan lesz.

(azt nem írtad, mekkora akkumulátor van a hidrogénes bmw-ben, pedig nem mellékes paraméter)

Fogalmam nincs, ha EV plug-in is, akkor 10-20-30-sok kWh lesz benne. Ha nem plug-in, akkor 1-2-3 kWh. A BMW majd eldönti, amikor piacra lép, de a jelenlegi hidrogén árak mellett nem nagyon fogja senki megvenni, illetve a jelenlegi hidrogénforrás (földgáz) miatt nem kap támogatást, mert nem csökkenti az emissziót.