( bognarattila | 2024. 08. 28., sze – 21:32 )

Attól, hogy a Mirai nem teljesen jó (nem tudom, ezt állítod, tfh így van), attól miért megy kifelé a Toyota? Persze lehet, hogy BMW együttműködéssel számolják fel a hidrogén részleget (bérbe még gyártanak valameddig), de szerintem azt nem övezné nagy visszhang. További az 1 éve bejelentett Hilux sem azt mutatja, hogy kardjukba dőltek volna.

BMW-nél is nyilván benne van, hogy kudarc lesz a projekt, de valószínűleg az is látszik számukra, hogy az akkus villanyautó nem lesz egyedüli üdvözítő megoldás és keresik az alternatívát. Kicsit akár dupla vagy semmit is játszanak, mert nem sok autógyártó foglalkozik hidrogénnel tudomásom szerint. Itt talán többen is leírták (de egy valaki biztosan), hogy állítólag a BMW a jobb villanyautók között van, ez is azt mutatja, hogy nem feltétlenül hülyék vannak a cégnél.

Miért, hogy hívod azt, amiben van egy viszonylag nagy akku és egy konstans teljesítményű motor-generátor, ami nem kapcsolódik a hajtáshoz?

Nem tudom, mekkora akku van benne, te tudod?

Nem követtem szorosan a technológia történetet, de gyanúm szerint nem volt kezdetektől fogva univerzálisan tölthető az akkumulátor. Nekem inkább olybá tűnik, hogy azért is tették tölthetővé az akkumulátort, hogy így univerzálisabb legyen, könnyebben elterjedjen, pl. ha kifogyna a hidrogén, akkor se legyen világ vége, mert árammal feltölteni még mindig könnyebb, mint hidrogént szerezni. A másik, ami miatt válthattak, hogy villanyautó téren rendelkeznek kész technológiával, luxus lenne nem használni.

Nekem inkább univerzális energia átalakító/puffer jutna róla eszembe, mert azt gondolom, hogy a fő energia forrás a hidrogén. De ez nyilván függ attól, hogy mekkora az az akkumulátor, az autó mennyire életképes való életben hidrogéntöltés nélkül. (mostanában olvastam hitelesebbnek tűnő felméréseket, hogy a phev-ket egyre kevésbé töltik, főleg ha nem fűződik hozzá anyagi érdek)

fő probléma a hidrogénhajtással az, hogy nincs zöld hidrogénünk ... A szürke semmivel se segít a szén-dioxid emisszióban

Szerintem ne csak a BMW-hez, hanem több más hidrogénnel, mint energiával foglalkozó céghez menj el előadást tartani és tartsd a markodat, hogy mekkora veszteségtől kíméled meg őket.

Én azt gondolom, hogy többen az látják, hogy az akkumulátoros autók/járművek nem megoldás mindenre, a kőolaj pláne nem, valamit ki kell találni, a hidrogén egy lehetőség még akkor is, ha sok a vele kapcsolatos kérdés. De a sok kérdésre nem kaphatnak másként választ, minthogy keresik, a kereséshez óhatatlan fejlesztést beletolni. Valószínűleg ezért is halad lassan a sztori, bizonytalanság miatt mindig csak annyit lapátolnak bele, amennyit elbír az aktuális rizikó.

Én nem értek hozzá jobban, ha valahol lenne például egy kerekasztal beszélgetés, ahol hozzáértők felsorakoztatják az érveket ellene és mellette, biztosan tanulságos lenne, de gyanítom, hogy például BMW tárgyalókban nem egy ilyen eszmecsere lezajlott már. Ahhoz sok a hidrogénes résztvevő, hogy 1-2 ember hobbija/tév- vagy rögeszméje lenne.