( _Franko_ | 2024. 08. 28., sze – 20:58 )

Azért erősítik az együttműködésüket, mert a Toyota kifelé megy?

Hát, a Mirai nem valami nagy siker, elvileg 5 perc a tankolás, gyakorlatilag egy csomó probléma van.

Vagy write-only módban vagy? A BMW is biztos azért fektet bele, mert sok a felesleges pénzük, a székház ablakán kidobálni snassz lenne.

Nem lenne példa nélküli.

Igen, EV-k, és akkor mi van? Szerintem nem "range extender" a jó kifejezés, bár nyilván minden viszonyítás kérdése.

Miért, hogy hívod azt, amiben van egy viszonylag nagy akku és egy konstans teljesítményű motor-generátor, ami nem kapcsolódik a hajtáshoz?

 

Amúgy a fő probléma a hidrogénhajtással az, hogy nincs zöld hidrogénünk (villany -> vízbontás -> hidrogén), hanem kevés kék (földgáz -> hidrogén + széndioxid -> tároló) van, de leginkább szürke (földgáz -> hidrogén + légköri széndioxid) van.

A szürke semmivel se segít a szén-dioxid emisszióban, a kék annyiban, hogy valamennyit tudunk a föld alatt tárolni, de nincs ötlet arra, hogy mi lesz vele ott és meddig marad ott. A zöld meg járhatatlan: a sun-to-wheel EV esetén ~70% hatásfok, zöld hidrogén esetén meg ~30%. Egyszerűen nem éri meg hidrogén bontani, ha akkumulátorban is tárolható egyéb kémiai úton.