( nns | 2024. 08. 28., sze – 16:11 )

Az az 1% penetráció semennyire sem érdekli az autógyárakat. Nekik az ügyfelük az új autó vásárló. Ahhoz pedig az általad linkelt adatokat használhatják pl: https://executivedigest.sapo.pt/wp-content/uploads/2024/06/Mobility-Consumer-Pulse-2024_Overview.pdf

 

Hatodik oldal. 2024-ben:

  • 18%-a a jelenlegi ICE vásárlóknak következő autónak BEV-et választ.
  • 20%-a PHEV-et vesz következő autónak
  • 17% mondta, hogy még vesz egy utolsó ICE-t és utána már BEV-et vesz.
  • 14% monta, hogy vesz egy utolsó használt ICE-t és utána vesz (gondolom egy használt) BEV-et
  • 21% mondta, hogy nem tervezi BEV vásárlását egyáltalán. (ez 2021-ben még 24% volt).

 

A 21% legnagyobb problémái:

- 45% szerint a BEV túl drága

- 33%-nak vannak fenntartásai a BEV töltése miatt

- 29% aggódig a hatótáv miatt

 

Megjegyzés: a BEV (elektromos) autók iránti érdeklődés kb 2 szeres a prémium/luxus szegmensben mint a tömeggyártott autóknál...

 

Szóval minden autógyártónak gratulálok aki ebből azt szűri le, hogy vissza kell állni ICE gyártásra...

 

p.s.

Szerinted egy autógyár aki világ életében ICE-t gyártott milyen pénzből indítja be a BEV gyártását? Az meg tényleg mindősíthetetlen kategória aki veszteséggel árulja céltalanul... Xiaomi veszteséggel árulja pl de ők piacot akarnak venni, ma már minden valamirevaló gyártó keres rajta még a legpuruttyább Stellantis is: https://edition.cnn.com/2024/02/15/business/stellantis-earnings-electric-vehicles/index.html

Electric vehicles are finally turning a profit for Stellantis, CEO Carlos Tavares said Thursday, and, in contrast to some rivals, it will not cut back on producing EVs.

 

While non-union electric vehicle maker Tesla is the most profitable US automaker,... (Ennyit arról, hogy veszteséges EV-t gyártani...)