Az az 1% penetráció semennyire sem érdekli az autógyárakat. Nekik az ügyfelük az új autó vásárló. Ahhoz pedig az általad linkelt adatokat használhatják pl: https://executivedigest.sapo.pt/wp-content/uploads/2024/06/Mobility-Consumer-Pulse-2024_Overview.pdf
Hatodik oldal. 2024-ben:
- 18%-a a jelenlegi ICE vásárlóknak következő autónak BEV-et választ.
- 20%-a PHEV-et vesz következő autónak
- 17% mondta, hogy még vesz egy utolsó ICE-t és utána már BEV-et vesz.
- 14% monta, hogy vesz egy utolsó használt ICE-t és utána vesz (gondolom egy használt) BEV-et
- 21% mondta, hogy nem tervezi BEV vásárlását egyáltalán. (ez 2021-ben még 24% volt).
A 21% legnagyobb problémái:
- 45% szerint a BEV túl drága
- 33%-nak vannak fenntartásai a BEV töltése miatt
- 29% aggódig a hatótáv miatt
Megjegyzés: a BEV (elektromos) autók iránti érdeklődés kb 2 szeres a prémium/luxus szegmensben mint a tömeggyártott autóknál...
Szóval minden autógyártónak gratulálok aki ebből azt szűri le, hogy vissza kell állni ICE gyártásra...
p.s.
Szerinted egy autógyár aki világ életében ICE-t gyártott milyen pénzből indítja be a BEV gyártását? Az meg tényleg mindősíthetetlen kategória aki veszteséggel árulja céltalanul... Xiaomi veszteséggel árulja pl de ők piacot akarnak venni, ma már minden valamirevaló gyártó keres rajta még a legpuruttyább Stellantis is: https://edition.cnn.com/2024/02/15/business/stellantis-earnings-electric-vehicles/index.html
Electric vehicles are finally turning a profit for Stellantis, CEO Carlos Tavares said Thursday, and, in contrast to some rivals, it will not cut back on producing EVs.
While non-union electric vehicle maker Tesla is the most profitable US automaker,... (Ennyit arról, hogy veszteséges EV-t gyártani...)