( nns | 2024. 08. 28., sze – 13:46 )

Nem tudom honnana vannak az információid de felülbírálnám a helyedben a források szavahihetőségét...

Eleve az EV-k tulajdonosainak a fele következőleg visszaváltana hagyományosra.

Ez teljesen hamis. Itthon a TC cikke indította el aminek később megváltoztatták a címét (de a szöveget nem és így nem is teljesen értelmes 🤣) Cikk: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/08/05/tesla_tulajdonos_valtas_gyarto_felmeres_kutatas_elektromos_auto_belsoegesu_motor/

A lényeg (már) a címben: 

Akik Tesla után nem Teslát vesznek, 51 százalékban visszaállnak belsőégésű motoros autóra

A cikk eredetijének megállapítása: (https://www.edmunds.com/car-news/tesla-trade-in-data-gas-cars.html)

But the big news is that more and more people are opting to trade their Teslas for an EV from a legacy automaker. That makes a lot of sense: Five years ago, legacy automakers just didn’t have vehicles that could compete with Teslas.

Ehhez ha hozzáteszed, hogy a Tesla vásárlók 87% újra Tesla-t vesz akkor azt láthatod, hogy csökken a benzinesre visszaváltók aránya (~6.5%) és mint az eredeti cikk megállapítja, nő az egyéb EV-re váltók aránya.

 

A BMW-vel is mellé lőttél. A BMW eladásaiban nő az EVk aránya mert az EV modellek eladásának a növekedése jóval nagyobb mint a benzin/dízel modelleké.

2024Q1 vs 2023Q1: Öszes eladatott BMW növekedés: 2.5%, elektromos (BEV) növekedés: 40.6%. (Az EVk aránya a BMWnél a 2023Q1 11%-ról 2024Q1 15%-ra nőtt)