Ha kevesebb van engedélyezve, pl. városban, akkor mi akadályozza meg a usert, hogy elérje a 130-at, de akár még csak a 80-at is az 50 helyett?
Azt semmi. Ellenben, a 130-as korlátnak van egy pszichológiai szempontja is, mint már elmondtam: kevésbé vesz az ember fia száguldozásra autót. Így pedig több esély van rá, hogy a nem száguldozásra vett autót lakott területen sem fogja annyira kihajtani.
Nem világos, miért rugózol ennyire ezen a felső korláton. Gyakorlatilag tipikusan a "nem lehet tökéletes, ezért ne is változtassunk semmit" típusú visszahúzó magyar mentalitást akarod ideerőltetni. A felső korlát nem az 50-es táblás gyorshajtásokra jelent megoldást. Hanem a 200-zal száguldozásra, meg arra, hogy egyes sofőrök a vezetesi élményért, adrenalinért vesznek autót és mennek vele közútra.