A kínai EV autógyártás 2022-ben ~6,6 millió, 2023-ban ~9 millió autó volt, 2024-es projekció ~12 millió EV autó. Az EU teljes autógyártása 2022-ben ~12 millió autó volt, 2023-ban ~12 millió autó volt, és a 2024-es projekció ~12 millió autó. Ezt érdemes egymás mellé tenni és igen, azért került 38,1 százalékos védővám rájuk, mert "eladhatatlanok"...
Ahogy írtam korábban már, alapvetően azért maradt le az európai autóipar az EV forradalomról, mert az európai autóipar vezetői pont úgy gondolkodtak, ahogy te is: klímahisztik, Grétácska, satöbbi; múló divat, tegyük csak bele a minimumot, közben toljuk az ICE fejlesztést, aztán majd lesz valahogy... meg kell csak nézni, hogy az európai autógyárak vezetői közül mennyi ült EV autóban rendszeresen használva azt az utóbbi 15 évben. És mondjuk azt, hogy Musk miben ül, illetve a kínai gyárak vezetői miben ülnek. Aztán röpp, eltelt 15 év és nincs máshogy, ezért kurvára le vagyunk maradva, most megy a kapkodás, megy a magyarázkodás és a mutogatás.
Kína leszarja a klímahisztit és Grétácskát, mégis öt évvel hamarabb akarnak átállni tisztán EV autókra 2030-ban, mint az EU 2035-ben. Lehet persze mondogatni, hogy klímahiszti meg Grétácska, csak ha közben elhúz a világ, akkor be kellene ismerni, hogy elkúrtuk, nem kicsit, nagyon. De sokkal egyszerűbb még mindig jönni azzal, hogy mások kúrták el, dugjuk homokba a fejünk és toljuk tovább az ICE fejlesztést...
Az európai eladások szerint havi szinten az új autók 15 százaléka EV, további 15 százalék plug-in hibrid, szóval bőven vannak, akik még megveszik, és egyre többen, ahogy olcsóbb lesz. Ehhez mindössze az kellene, hogy az európai autógyártók benzingőzben felnőtt vezetői ne a kötelező minimumot hozzák az EV autók kapcsán és főleg ne a prémium szegmensre lőjenek, hanem tolják szakmányban az olcsó kis EV autókat, ahogy Kína is teszi.