Egyébként erre igen sokan tippelnek (Totalcar és Tesla fórumon is), hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg a hónapokig való állásban, mert úgy szokott lenni, hogy a HV akkuról tölti a 12 voltos rendszert DC-DC konverteren át, viszont amikor áll, akkor relé leválasztja a HV rendszert az autóról és csak indítás előtt kapcsolja rá újra a HV akkut relével. A probléma akkor van, ha a 12 voltos akku nem tud elég delejt leadni már ahhoz, hogy az autó elektronikája elinduljon és meghúzza a relét, rendszerre kapcsolva a HV akkut, amit aztán majd tölti a 12 voltos akkut... ördögi kör. Prius körökben ezért vesznek zsebbikát, ami annyi delejt ad, amivel a relét az autó meg tudja húzni és már indul is.
Ami még erre utal, az az, hogy akár HV akku nélkül is el kell indulnia a fedélzeti elektronikának, a cikk meg úgy kezdődik, hogy "Kész szerencse, hogy a kicsi, 12 voltos akkumulátorban még akadt annyi lélekjelenlét, hogy utoljára be tudta magát zárni az autó, majd végleg elhunyt."
Szóval 95%, hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg, azt kellene kicserélni, a HV akku rá sincs kötve az autó rendszerére ilyenkor, töltés közben se.
Ahogy külföldi fórumokon is írják "VCFRONT manages some critical elements including the 12V battery which can disable the car if not working properly."