eszi az olajat - kek fust lesz majd idovel, nem feher, viszont valoban ez egy hosszu folyamat es sok motornal oke is 1-10k kilometerenkent 1 liter olaj is akar
Lényegtelen, itt nem megyek nyilván bele a részletekbe. A laikus is látja, hideg motornál, terhelésre látszik. Azzal még akár éveket is el lehet menni, előbb fog megbukni a vizsgán (megöli előbb a katalizátort), minthogy a motor ezért megálljon. Hja, ez nem a "mentem az úton, aztán se kép, se hang" téma.
hengerfejes auto nem megy el eveket,
Ó, dehogynem! A szívó Skodám éveket ment el így. Én már nem akartam rá költeni. Eleinte csak zavaros volt a víz, aztán egy idő után már turhás lett a kupak. Olyankor jelezte, hogy nincs elég víz, mert az érzékelő nem jól mért. Tartály levesz, kimos, jó.
Ismert MPI motor jellegzetesség. A végén (évek múlva) meg lett bontva a motor, hengerfej le, rendesen meg lett csinálva: síkba köszörülés, új tömítés stb. Utána kollégám még évekig használta, majd eladásra került, szerintem a mai napig használják. Nemrég még láttam. 20 éves is megvan már.
A LÉNYEG: ha vásárlás előtt viszel magaddal egy hozzáértőt (vagy te magad értesz ezekhez), akkor ezek a vásárláshoz anélkül kiderülnek, hogy az autóval egy métert mentél volna, vagy akárcsak egy diagnosztikát néznél.