mi lenne ha azzal vitaznal amit irok, nem azzal ami a fejedben van. nem all jol! :)
Belső Mérnök Úr már sokszor próbált így terelni. Nem jött be neki se. Mi lenne, ha megértenéd, amit írok, nem csak write-only minősítgetnél?
ami egy kulon termek. mint az on-site 4 oras hwsupport. pl. ja, nem is annyiba kerul :)
Egy garanciában adott "külön" termék.
az a repter hibaja, hogy alltak X ideig es basztak rendbehozni az elszarodott infrat.
Meg a CrowdStrike hibája.
tokmindegy kinek a hibajabol szarodott az el. pont.
Kurvára nem mindegy, mert a CrowdStrike is szarul csinálta. Te mégis mosdatod.
egy restore-ra ranyomni, majd varni 20-30 percet?
Hamar 20-30 perc lett az 1-2-3 órából. :) Az érvként felhasználni próbált álnaivitásodból látszik a legjobban, hogy a büdös kurva életben nem üzemeltettél kritikus infrastruktúrát.
mi lett volna ha a repter (es a tobbiek) rendes infrat uzemeltet? hir sem lett volna. pont.
A probléma nem a reptérnél kezdődött, hanem kedvenc multikádnál. Mivel, ha lett volna "rendes" infrája a repülőtérnek, akkor is pluszmunkát jelentett volna nekik a tucatnyi kékhalálozó gép visszaállítása és ez alatt az idő alatt nem lehetett volna dolgozni.
ezt majd lejogaszkodjak a jogaszkodok, neked az a dolgod IT uzemeltetokent, hogy az uzletfolytonossag es az adatbiztonsag fenn legyen tartva. ennek a tortenetnek ez a tanulsaga.
A CrowdStrike babzsákfejlesztőinek pedig az (lett volna) a dolga, hogy ne nyomjanak ki egy e2e tesztekkel triviálisan megfogható, szarul-húgyul összetákolt, kernelszintű crash-t okozó frissítést.
mutogathatsz a majkroszoftra meg a kradsztrajkra meg a kurva mongo'lokra, deminek.
Minek? Annak, hogy elsősorban ők a hibásak. Igen, a Microsoft is, mert lehetőséget adott az egész rendszerét összeomlasztani 3rd-party szutyok által.
Ebben a történetben elég sokan hibásak, te most mégis az üzemeltető macikra kennéd az egészet. Igen, ők is elceszték, de messze nem csak ők.