Hát, akkor mondjuk tovább lehetne bontani a tananyagot, ha már egy szakma annyira szerteágazó lett az idők során, hogy az elméleti anyag 90%-a felesleges, de nem ugyan az a 90% felesleges mindenkinek.
Ahelyett, hogy azonos tananyaggal van, aki mondjuk 50%-ot tud belőle használni (az is eléggé sovány szerintem...), és van, aki csak 10%-ot.
Ha valaki elmegy hídtervező mérnöknek, akkor gondolom nincs a tananyagában a kohómérnökök elméleti képzési anyaga is, nem azzal együtt lesz 100% az elmélet.
Akkor az infó területen miért pl. az elméleti matematika az anyag 50%-a, miközben ez mára irtózat szűk rétegnek hasznos az informatikán belül? Kb. a rendszerprogramozással foglalkozók, mert már a felhasználói alkalmazás fejlesztéshez sem kell, más infó területhez meg pláne nem kell (ennyi belőle).