Lehet, hogy káros, de ez a valóság. Durván javítani kellene a képzések (tananyag és oktatók) színvonalát, hogy a szép elmélet valósuljon meg ne ez.
Vettem részt 5 féléven keresztül széles spektrumú alapozó tudás megszerzésében, 40 évesen kezdve, az aránylag szar egri (most már) egyetem PTI BSc képzésén. Azért csak 5 félév, mert ott hagytam a francba a totális értelmetlensége miatt. Azért Eger, mert ez volt a legközelebb, ahol volt levelező oktatás, amit munka mellett lehet végezni. Csak a papír kellett volna eredetileg, de annyira szint alatti volt az egész, hogy inkább elengedtem a papírt is. 4.65-ös átlaggal, nem azért, mert bukdácsoltam. A követelmény és a tananyag elvileg ugyan az mindenhol, így az elején azt feltételeztem, a gyakorlati, kurrens témákban lesz rosszabb egy nagy nevű iskolánál. Ez óriási tévedés volt.
Az elméletet olyan szarul oktatják a nem létező tananyagból (vagy ír az előadó jegyzetet vagy nem, utóbbi a jellemző, és nem fogadja el alapnak más iskola jegyzetét), hogy azt 20 év szakmában dolgozás után sem tudtam hová tenni sokszor (érthetetlen volt, nem tudta az való élethez kötni az oktató és hiányos volt az oktatás, ami vizsgán derült ki...), pedig azt gondolom nem vagyok egy hülyegyerek, ráadásul realizálódott, hogy ezek eddig sehonnan sem hiányoztak (ergo felesleges ezeket tanítani, legalábbis annak aki nem azt a szűk területet dolgozza majd, ahol ezek hasznosak, ha valaki elmodja rendesen), a gyakorlatibb témák meg katasztrofálisan hiányosak a tanároknál, így lyukas garast sem érnek.
Pl. agilis szoftver fejlesztés lényege (ez volt a csúcs, itt jelentkeztem ki): a megrendelő fizet X összeget, ami ha elfogy akkor megáll a fejlesztés és várják, hogy a megrendelő fizesse a következő részt. Ez ismétlődik addig, amíg a szoftver el nem készül, vagy a megrendelő nem mond le róla a túlzott költségek miatt. Ezt egy phD dr. docens tanította így ebben a formában, és megsértődött, és félbeszakította az előadást, mikor jeleztem, hogy az agilis fejlesztés lényege nem a projekt pénzügyi ütemezése kürül keresendő.
Namost lehet azt mondtani erre, hogy egy szar iskolába sikerült beiratkozni, mert X vagy Y iskola meg milyen jó, de eléggé nagy valószínűséggel nem tud mindenki a nagyon jó X vagy Y iskolába járni különböző okokból. Én pl. azért nem az ELTE-re jelentkeztem, mert ott nincs levelező vagy egyéb távoktatás, csak esti iskola, és meló mellett vikékiként lehetetlen minden hétköznap pestre járni 100 km-ről du 2-től 9-ig.
A középiskolákra ugyan ez igaz (az én látókörömben). Az itt nálunk lévő infós szakközépben van egy szem szerver, hardveren futó Win2016-tal munka célra, meg van egy ősrégi Sun Fire szerver ősrégi ESXi-vel, azon három virtuális Win szerverrel gyakorolni a diákoknak (sokszor működésképtelen ez a gép). Hálózatos ismeretek oktatásához a CCNA1 tananyagon kívül van kettő darab Catalyst 2950. A két dedikált infós tanár meg meg van ragadva 2003-ben technológiában, tudásban. Na ebből kanyarítson valaki rendszergazda végzettségű embert, vagy akár csak keltse fel a diák érdeklődését bármi iránt...