( azbest | 2024. 07. 01., h – 23:14 )

Oké ez szép, még mindig csak akkora feladaton tudnak dolgozni, amire elég 1-2 ember, mert annyiféle szerep van. Meg ha egy felületen fut minden.

Aztán meg például szolgáltatáshoz kell esetleg
- ui/ux csapat a kliens dizájnhoz
- egy androidos csapat a kliens alkalmazáshoz
- egy ios csapat a kliens alkalmazáshoz
- egy sofőr alkalmazás csapat a sofőr alkalmazásához
- backend csapat az apihoz
- dashboard csapat a rendszer működésének vizualizálásához
- db csapat a backendek támogatásához
- adatbányász csapat statisztikázáshoz
- útvonaltervezéshez 
- devops a folyamatokhoz
- marketingesek
- jogászok
- sofőrök
- support csapat
- telephely üzemeltetők
...

de biztos lehet hasonlót sorolni bármelyik nagyobb online szolgáltatásnál. A lényeg mindig a kommunikáció, akárhogy is csűrik csavarják. Ja hát nem minden csak egy túlkomplikált weboldal :) 

De akár pénzügyi téren is. Ott is több rendszer összedolgozása szokott történni. Az lehet, hogy vannak folyamatok, amik szétbonthatóak lennének, de pont a bankok nem szoktak költeni olyasmire, ami nem plusz pénzt hoz. Nulláról meg nagyon ritkán indul valami, max ha új bank. De valsz ők is beszállítótól vesznek már létező rendszereket. És akkor máris beüt a legacy. A nem valós idejű, batchelhető feladatoknál lehet a legacy java rendszerben is hasonló logika van, csak nem egy konténerben indítgatja a taskokat, hanem az alkalmazás példány a keret a nodeokon. Plusz a microservice dolog ott is elvérzik, hogy nem jellemző, hogy random menet közben cserélgethetnének verziókat banki rendszerekben, hanem át kell menni több lépcsőt technikai és üzleti reviewn, amit valaki jóváhagy élő ember.