( asm | 2024. 06. 30., v – 14:00 )

Csak par pelda a regmultbol (ahol kulon volt Dev (raadasul kulsos ceg), Ops (kulon linuxos, windowsos, storage-os, DBA, halozatos), QA):

  • lassu az app -> IT tegyen ala jobb/erosebb/tobb vasat
  • IT nem akart megint egy raklap HW-t es licencet venni -> mutogatas Dev fele -> Dev-nek ugye a business kategorias laptopjan jol futott anno
  • Dev-nel jol futott, Prodban mar nem (XYZ lib hianyzik es tarsai)
  • az app telihannya a logot ertelmetlen logokkal, Ops nem tud mast csinalni, mint sok TB-os storage-ot tenni a log management ala, mert policy van ra, hogy X honapig meg kell orizni
  • hiaba szoltak a Devnek, hogy szarul logol, mar keso, mert a release ki lett adva (waterfall ugye)
  • egyebkent meg senki nem tudja, hogy miert lassu, nyilvan az app nem profile-ozhato ertelmesen, venni kell rahedli penzert javahoz APM-et, ami mar csak a kovetkezo release-be kerulhet bele, mert instrumentalni kell hozza a kodot; par honap alatt elfelejtodik a szivas, descope-oljak a release-bol, pedig Ops megvette mar a cuccot
  • Dev leszarja, hogy a DB query lassu, vegyen IT jobb vasat
  • DBA nem ismeri az app business logikajat, ha ki is ismeri a nyugjeit, nem tudja atvarialni a schemat, max ratesz 1-2 indexet. Egyebkent meg minden update utan kezdodott elorol az egesz.
  • VMware-hez venni kell vROpsot, mert a vCenter alap cpu+mem grafikonjai keves
  • minden egyes update kinkeserves volt, nyilvan teljes leallassal ment, ezert (hosszu)hetvegen ejszaka kellett csinalni MINDENKINEK (ugyertem teljes QAstol)
  • nyilvan azert volt ritkan az update, mert kinlodas volt minden alkalom
  • minden update utan vadaszni kellett, hogy mi miert nem megy (firewall nyitogatasok): Ops mutogat Dev-re, hogy szar; Dev mutogat a 100+ oldalas user guide 50. oldalara, hogy o emlitette, hogy kell, igaz elirta a szamot :)
  • microsegmentationhoz kellene NSX -> rahedli penz
  • ha kiderul egy vulnerability az egyik VM-ben, akkor vissza Dev-hez hogy szituacio van, akkor szajhuzva kell kiadniuk off-cycle release-t, extra update szivas mindenkinel, random bugok megint
  • minden halozatos valtoztatasra (uj VLAN, stb.) heteket kellett varni a mas csapatokra, mire felvettek a ticketet

Es akkor igy szepen felhizalodik egy majd' 100 fos IT department, mert minden terulet megmagyarazza, hogy miert kell annyi alkalmazott arra amire. A HW + licence + datacenter koltsegekrol nem is beszelve.