Csak par pelda a regmultbol (ahol kulon volt Dev (raadasul kulsos ceg), Ops (kulon linuxos, windowsos, storage-os, DBA, halozatos), QA):
- lassu az app -> IT tegyen ala jobb/erosebb/tobb vasat
- IT nem akart megint egy raklap HW-t es licencet venni -> mutogatas Dev fele -> Dev-nek ugye a business kategorias laptopjan jol futott anno
- Dev-nel jol futott, Prodban mar nem (XYZ lib hianyzik es tarsai)
- az app telihannya a logot ertelmetlen logokkal, Ops nem tud mast csinalni, mint sok TB-os storage-ot tenni a log management ala, mert policy van ra, hogy X honapig meg kell orizni
- hiaba szoltak a Devnek, hogy szarul logol, mar keso, mert a release ki lett adva (waterfall ugye)
- egyebkent meg senki nem tudja, hogy miert lassu, nyilvan az app nem profile-ozhato ertelmesen, venni kell rahedli penzert javahoz APM-et, ami mar csak a kovetkezo release-be kerulhet bele, mert instrumentalni kell hozza a kodot; par honap alatt elfelejtodik a szivas, descope-oljak a release-bol, pedig Ops megvette mar a cuccot
- Dev leszarja, hogy a DB query lassu, vegyen IT jobb vasat
- DBA nem ismeri az app business logikajat, ha ki is ismeri a nyugjeit, nem tudja atvarialni a schemat, max ratesz 1-2 indexet. Egyebkent meg minden update utan kezdodott elorol az egesz.
- VMware-hez venni kell vROpsot, mert a vCenter alap cpu+mem grafikonjai keves
- minden egyes update kinkeserves volt, nyilvan teljes leallassal ment, ezert (hosszu)hetvegen ejszaka kellett csinalni MINDENKINEK (ugyertem teljes QAstol)
- nyilvan azert volt ritkan az update, mert kinlodas volt minden alkalom
- minden update utan vadaszni kellett, hogy mi miert nem megy (firewall nyitogatasok): Ops mutogat Dev-re, hogy szar; Dev mutogat a 100+ oldalas user guide 50. oldalara, hogy o emlitette, hogy kell, igaz elirta a szamot :)
- microsegmentationhoz kellene NSX -> rahedli penz
- ha kiderul egy vulnerability az egyik VM-ben, akkor vissza Dev-hez hogy szituacio van, akkor szajhuzva kell kiadniuk off-cycle release-t, extra update szivas mindenkinel, random bugok megint
- minden halozatos valtoztatasra (uj VLAN, stb.) heteket kellett varni a mas csapatokra, mire felvettek a ticketet
Es akkor igy szepen felhizalodik egy majd' 100 fos IT department, mert minden terulet megmagyarazza, hogy miert kell annyi alkalmazott arra amire. A HW + licence + datacenter koltsegekrol nem is beszelve.