( zeller | 2024. 06. 28., p – 14:47 )

"Azt tudom, hogy az Androidos orammal, ami tamogatta a fizetest, nem tudtam fizetni, mert meg volt engedve az OTP-nek, hogy a platform keretei helyett taknyoljanak valami sajatot, ami nem mukodik, mig az Apple orammal tudtam fizetni, mert ezen a platformon az OTP-nek nem volt lehetosege taknyolni, igy a platform lehetosegeit kellett hasznalniuk (amivel mindenki megkapta a teljes csomagot). Semmi ertelme nem volt engedni az OTP-nek azt, hogy sajat fost gyartsanak."

Az OTP egyszerűen az olcsóbb megoldás mellett döntött - mert Android-on volt lehetősége dönteni, iOS esetén meg vagy fizette az Apple-nek (meg a sameszeinek, akik auditálták a bevezetendő rendszert, meg a jó ég tudja, még milyen érintett cégeknek a pilot idejére szintén csilliókat) a qrva sok pénzt a ApplePay bevezetéséért, vagy nem tudott mobilos fizetést nyújtani.
Az OTP _akkor_ úgy döntött, hogy az ApplePay-t bevezeti, kiköhögi annak a retek sok költségét, _és_ Android-on meg csinál saját alkalmazást.
Aztán phase II-ben persze megcsinálták a GooglePay/Wallet bevezetést is, ami közel ugyananyiba fájhatott, mint az ApplePay bevezetés, sőt egy rakat dolgot (költséget) ugyanúcs végig kellett csinálni - azaz a két fizetési mód bevezetése nem kétszer annyi, mint az egyiké, de ez az OTP részéről üzleti döntés volt. Mert lehetett ilyet csinálni.
(A mobiltárca egyébként nem elsősorban a résztvevők miatt volt sz@r, hanem az akkor még nem túl erőteljes telefonok, és a nehézkes használat miatt - tudom, teszteltem anno...)