( dorsy | 2024. 04. 30., k – 12:29 )

meg mindig nem erted. attol, hogy fizikailag nem kell masik tornyot odakurrantani, a 3G-nek komoly koltsegei vannak (ebbol egyik az aram, a tobbi pedig az osszes ehhez kapcsolodo egyeb koltseg), az, hogy mindez egy eszkozon is megoldhato, vagy, hogy az 5g eszkoz visszafele kompatibilis, lenyegtelen ebbol a szempontbol. a firmware/szoftver is az eszkoz resze (milliardos koltsegekrol beszelgetunk, lasd vodafone megvasarlas esete, ahol a szoftver stacket/annak koveteset ugyanugy meg kell venni a regi anyacegtol, mert itthon ilyet senki nem fog neked csinalni, rentabilisen meg plane nem), amit mar nem kell karban tartani.

"autos" peldaval elve: ha a szegedi tramtrain vonala vegig volna villanyositva es mar nem kellene dizelt pofogtetni a varosok kozt, mar csak azzal sokat sporolnal, hogy a villany hatekonyabb es a dizelt nem kell /uzemora szervizelni, attol, hogy ott rohad a dizelmotor maga a motorvonatban. es a vonatokat sem kellene ez miatt hirtelen kidobalni/lecserelni/"ujravasarolni".

vagy esetleg most eppen az a gondod, hogy nem kellett uj fizikai vasakat idepofogtetni a 3G lekapcsolasa miatt? (ahogy a 4G-s telokat sem kell ez miatt kukazni, mert tudtak/tudjak a 3g-t is)