( muszashi | 2024. 04. 10., sze – 19:56 )

Elég bonyolult rendszer, minden testre szabható.

Kis ízelítő:

1, Mennyi pénzt szánsz összesen az egész kampányra vagy naponta mennyit költhetsz (ezek mind maximumok) és meddig tartson (idő)

2, Milyen reklámok jelenjenek meg. Csak videó, máshol is, átugorható, mobil, tv, számítógép stb stb vagy automatikusan mindenféle

3, Milyen nemű, korú, érdeklődésű körű (gondolom korábbi keresések alapján rakja össze) emberek a célközönség.

4, Milyen keresőszavak kapcsán jöjjön elő vagy biztosan ne jöjjön elő akkor.

5, Milyen csatornáknál/videóknál jelenjen meg vagy pont ne jelenjen meg.

6, Hány órakor jelenjenek meg

Természetesen a fentiek kombinálhatóak, adott esetben semmit se kell megadni, kb nincs célzás vagy totálisan testreszabod. Nekem volt olyan kampány, hogy reklamált a jutú, hogy nem biztos hogy el tudja költeni a pénzem, mert 10.000 a maximális potenciális megjelenítési lehetőség. Nem is tudta elkölteni, megmaradt a pénz háromnegyede.

Ha jól targetálsz, akkor egész jó arányod lehet, nekem 30% nézte meg a reklámomat 30 másodpercen túl. Összehasonlításként egy másik jutúbos srác is csinált reklámot, neki 2,2% volt a megnézés.

Ami még extra az, hogy egyébként egy db reklámért mennyit vagy hajlandó fizetni átlagosan. Ebből aztán ki tud jönni egy szám a teljes összeg/idő/egy reklám ára és persze a célközönség mérete alapján lesz a dolognak eredménye, hogy azért a pénzért végül is hány megjelenés volt és esetleg sikerült-e elkölteni az összeget vagy sem.
Itt ugye főleg kis közönségnél jön ez a bizonyos mennyit fizetsz egy reklámért, ha nagy a közönség, sok az idő simán lehet 1 forint alatt az átlagos megjelenítési költség, nekem mivel kis közönség volt (keményen targetáltam) 15 forintba került egy reklám átlagosan (a  végére 9 forint fölött kicsivel lett az össz átlag), mivel ennek a közönségnek mások is hirdetői voltak, akik szintén el akarták tolni a hirdetésüket és ilyenkor annak megy a hirdetése, aki többet fizet.