Sokkal megbízhatóbbak az elektromos autók extrém hidegben, mint a belsőégésűek
Ez utóbbi technológiának [belsőégésű] közel 100 év előnye van, de aki komolyan érdeklődik az elektromos autók iránt, az láthatja, hogy az elektromos meghajtásnak tizedannyi idő is elég, hogy behozza a lemaradást. Ám addig is lesznek majd kiugró esetek, amire az autós- és bulvársajtó, de főleg az elektromos meghajtás ellenzői örömmel csapnak le.
Ilyen a mostani tél is Norvégiában, ami az elmúlt évek egyik legzordabb időjárási körülményeit adja az ottani járműveknek, amik köztudottan egyre nagyobb számban tisztán elektromos meghajtásúak. Elég csak az elektromos buszok problémáját alapul venni, itthon is olvashattunk erről sok helyen. Valóban, vannak kiküszöbölendő problémák, ám a helyzet azért nem ennyire siralmas, legalábbis a személyautók területén.
Az év első hónapjában csak a Viking elnevezésű autómentő vállalat 34 000 segélykérést kapott, problémás személyautókról. Ezen segélyhívások csupán 13 százalékában kellett elektromos autót menteni. A számok arányában elmondható, hogy az elektromos autók kétszer olyan megbízhatóan teljesítenek az extrém norvég hidegben, mint a belsőégésű társaik. A számokat az alábbi norvég sajtóanyagban is meg lehet tekinteni.