( willy | 2023. 11. 28., k – 10:48 )

Nem ezért vezették ki, hanem azért vezették ki, mert 2020-ban ezt eltervezték.

Nem azért lett <1% a kihasználtsága a korábbi 8,9% helyett, mert nem volt rá szükség, hanem azért lett, mert ...

Erre hívtam fel a figyelmed már sokszor, többek közt ebben a hozzászólásomban. A használt hanghívások _indításának száma_  69%-ról 48%-ra csökkent 2019Q1 és 2020Q1 közt (11-es ábra) a hálózat forgalma konstans 4-5% volt statikusan mikor a 3G lekapcsolást el sem kezdték, 2021Q2-ig utána csökken dinamikusan (22-es ábra) 

https://hup.hu/comment/2992514#comment-2992514

Amit félreértesz az az, hogy a szolgáltatónak egyensúlyozni kell a technológia elérhetőségén a fenntartási  és működtetési költségek és a beruházások közt. Azaz itt az történt, hogy a 4G hálózat elérte azt a szintet, hogy további növelést frekvencia átvitel nélkül nem volt lehetséges, a 3G adathívások pedig azért csökkentek ilyen dinamikusan (természetes mód) mert az emberek 4G képes készülékre cserélték le a készülékeiket, ezeken látszik a trend és a dinamizmus is. 

Azaz amit te erőszaknak gondolsz az valójában technológia váltás. Ahol te embereket látsz ott hanghívás szám van, és ha foglalkozol egy picit adatanalízissel akkor ezek nem lesznek számodra furcsák.

Nem érted a számokat, nem tudod mi történt volna piaci beavatkozás nélkül és ebből vonod le a hibás következtetéseid. Aztán ezt próbálod igazolni körömmel fogakkal. Nem fog sikerülni, mert az alapok olyan lazák, hogy nem tudsz benne fogást találni. Ez a baj.