( hajbazer | 2023. 11. 27., h – 10:41 )

Nem. technikai segítséget kér, amit meg is kap, mint ügyfél a szervizes emberkétől - aki nem sales.

De igen, sales, tisztelet a kivételnek. Amikor beballagok a Telekomhoz, akár személyes, akár céges ügyet intézni, 10-ből 8x előfordul, hogy rám akarnak sózni egy akciós okostelefont, mert látják a rendszerben, hogy Nokia C2-01-em van.

4G hány éve volt már?

Úgy érted, használható 4G rendes lefedettséggel? Mondjuk úgy 2015-től.

Hány éve lehetett tudni, hogy a 3G lekapcsolása közeledik?

2020 júniusa óta lehetett tudni, amikor is bejelentették.

Hány év egy mobilkommunikációt folytató ipari berendezés tervezett használati ideje?

Ez attól függ, hogy hány év garanciával, támogatással vette meg a multi. Ha elspúrkodta, akkor kevesebb. Ha nem spúrkodta el, akkor több.

Aki ipari rendszerekben a lekapcsolást megelőző 3-4 évben 3G eszközöket vezetett be (nem pedig ki), az meg is érdemli...

Van 1 millió forintos büdzséd egy vadkamera felszerelésére. Egyik multi odaadja neked 1 millióért a 3G-s IoT eszközt. A másik odaadja neked 2 millióért a 4G-s IoT eszközt. Harmadik multi odaadja neked 4 millióért az 5G-s IoT eszközt. Nézzél széjjel techship-en van más nagykernél, milyen nagyságrendi különbségek vannak csak a 3G, 4G, 5G modemek árai között. Nyilván azt a megoldást választották, akik ilyen eszközökbe ruháztak be, amit a legjobban megengedhettek maguknak. A mondatod helyesen: Aki 2020 júniusa után 3G eszközöket vezetett be, az meg is érdemli. Aki előtte vezetett be 3G eszközöket, az pedig egy igazságos rendszerben jogosult lenne a teljes kártalanításra. Amire lett is volna pénz, de inkább arra költötték, hogy a semmilyen módon nem érintett 2G-butatelefon tulajdonosokból állami pénzen netfüggőt csináljanak.

Hoppá, lehet, hogy ezért fáj neked annyira, mert volt szerencsétlenséged ilyen döntést támogatni valahol...?

Nem támogattam ilyen döntéseket.