( hajbazer | 2023. 11. 21., k – 21:56 )

Mielőtt ilyen következtetéseket levonsz, egy kicsit töprengj el azon, a több évtizedes üzemeltetői gecimaci múltadat is segítségül hívva, beleértve a Telekomnál töltött éveid, hogy vajon mi a büdös lófaszért vált vissza 3G-re a telefon híváskor. Aztán hátha megérted, hogy a VoLTE hiánya miatt, ami úgy 2,9 millió előfizetést érintett 2020-ban és hátha rájössz, hogy nettó kibaszás volt ezekkel az előfizetőkkel, hogy a 3G lekapcsolás után semmi esélyük internetezni telefonhívás közben, ami egy okostelefonnál (ismétlem: okostelefonnál) alapdolog lenne.

Az adatátvitelre _is_ használt eszközök száma, az azokkal generált forgalom aránya elenyésző volt a teljes adatforgalmon, illetve előfizetői körön belül.

Az összes adatforgalmazás ~9%-a ment 3G-n a lekapcsolás bejelentése előtt. Mivel az előfizetők nagyrészt nem hívás közben neteztek, ezért elenyészőnek tűnhet, de ez nem jelenti azt, hogy ez a 2,9 millió ember ne használta volna ki ezt a funkciót.