( johans | 2023. 11. 17., p – 06:55 )

Írhattam volna bármelyik másik luxusmodellt. A Porche például a 911-ből meg a Cayenne-ből 2019-ben, a 718-ból pedig még 2021-ben is gyártott 3G modemes verziót. De hasonló a helyzet a Mercedesnél (2017-ig), a Dodge (2019-ig), Lexus (2019-ig) vagy a Volkswagen csoportnál (Audi RS-5 2019) is. Nyilván nem szavatossági kérdés, mert a 3G lekapcsolási dátuma még nem volt ismert és az autógyártóknak semmilyen ráhatása nem volt erre. Nagyon kis részénél ezeknek az autóknak az első tulajdonosnak cserélték a 3G modemet, a többieknek hivatalos, "gyári" megoldás akkor sincs, ha a fizetnének érte. Egy két éves Porche meg elég nagy érték ahhoz, hogy senki ne akarjon kendács módon hozzányúlni. Az eCall működik, mert az kötelezően 2G, de az olyan funkciók, mint a geofence, távoli nyitás - zárás, állófűtés bekapcsolás, az SOS gomb vagy a kocsi pozíciójának lekérdezése már nem.

Én sem a 3G lekapcsolás hibájának tartom ezt, sokkal inkább szabályozási probléma. Bizonyos értékhatár felett, ha van egy gyorsan öregedő komponens (az autók entertainment rendszere például pont ilyen), akkor kötelezném a gyártókat arra, hogy mondjuk 10 évig lehessen upgrade-et venni. Hasonlóan logika alapján, mint ahogy a mobil telefonokban kötelező lesz a cserélhető akkumulátor.