( ggallo | 2023. 09. 24., v – 10:06 )

Az mindig egy soktényezős döntés, hogy ki milyen autót vesz. Ez igaz a döntés azon szeletére is, hogy újat vagy használtat.

Nekem most 13 éves a kocsim, újonnan itthon vett (munkatársam által, így ismerem a teljes előéletét), most ér kb. 3 milliót, és ha történetesen megállna benne a legdrágább része, a motor, és kellene bele 3 millióért egy másik (ami a kocsi jelenlegi értéke), nekem akkor is jobban megérné megcsináltatni, mint kidobni (0  Ft értéken megválni tőle), majd venni egy másik használt vagy új kocsi ennek az összegnek a többszöröséért. A használtnál benne lenne az ismeretlen előélet a pakliban, az újnál meg, hogy a mostaninál legalább 1 mérettel kisebb autót kapnék a javítási összeg 3-4-szereséért. De ez természetesen csak az én preferenciám, nem mindenkinek kell így vélekedni.

De persze van, aki vesz egy új kocsit, és a garancia lejártakor lecseréli egy nagyjából ugyan olyan újra, kifizetve a mondjuk 5 milliónyi különbözetet, mert számára az a vállalhatóbb autó fenntartási mód.

Akár a használt, akár az új autónál benne van a pakliban, hogy elromlik, a kérdés csupán az, ki fizeti a javítást. Akinek fontos, hogy legyen kocsija, annak második autót mindenképp kell tartania ezen esetekre, mert csere autó egyik esetben sem jár (itthon nem tudok olyan márkát, ahol a 10-20 milliós új árú autónál a garanciális javítás idejére csereautót biztosítanak). Valamint meglepően sok meghibásodás végzi a végén fizetősként, nem garanciában.